شناسهٔ خبر: 39262753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

استاندار گیلان مطرح کرد

حفظ ذخایر زیرزمینی دستاورد حفاظت از منابع آبی موجود

گیلان- استاندار گیلان گفت: همه تلاش های لازم صورت خواهد گرفت تا با خفظ منابع آبی موجود، از نعمتهای بزرگی که خداوند نصیب استان کرده حفاظت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،ارسلان زارع در جلسه حفاظت از منابع آب استان در سالن اجتماعات استانداری گیلان گفت: نگرانی تأمین آب کشاورزی و آب شرب مردم استان نداریم این بدان معنی نیست که صرفه جویی در مصرف این نعمت بزرگ را در نظر نگیریم.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید خود مراقبتی را به کشاورزان گوشزد کنند، ادامه داد: پیشگیری از تجمعات در بخش کشاورزی. مدنظر قرار گیرد. همچنین گسترش تولید مکانیزه که از راهکارهای مقابله با کرونا است را از اولویت های کاری خود قرار دهند.

استاندار گیلان تصریح کرد: هم اکنون میزان مکانیزاسیون کشاورزی گیلان ۶۰درصد است که ما تاکید داریم از همه ظرفیت ها استفاده شود تا به ۷۰ درصد برسد.

وی با اشاره به افزایش ذخیره سد سفیدرود گفت: امسال ده روز زودتر از سال گذشته رهاسازی آب انجام شد و ضروری است کشاورزان از این فرصت بهره کافی ببرند.

وی افزود: تاکنون ۷۸ درصد شالیزاره شخم اول زده شده است مابقی شهرستانها که از میانگین استانی عقب هستند هرچه سریعتر نسبت به شحم اول اقدام کنند.

نظر شما