شناسهٔ خبر: 39262736 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تغییرات جدید در تقویم فدراسیون جهانی تکواندو/ لغو قهرمانی آسیا، عدم تغییر انتخابی المپیک

با توجه به تغییرات ایجاد شده در تقویم فدراسیون جهانی تکواندو به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا طبق برنامه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان تقویم فدراسیون جهانی تکواندو هم به روز و تعدادی از مسابقات دستخوش تغییر شد.

بر این اساس مسابقات قهرمانی آسیا که قرار بود به میزبانی بیروت برگزار شود، لغو شد. در ابتدا قرار بود این مسابقات روزهای ۴ تا ۶ مارس برگزار شود که به تعویق افتاد و طبق برنامه جدید تاریخ ۱۳ تا ۱۵ می را برای مسابقات در نظر گرفتند اما با توجه به تدام بحران کرونا مجددا لغو شد و فدراسیون جهانی در حال حاضر زمان برگزاری مسابقات را اعلام نکرده است.

با این وجود بنا بر تقویم فدراسیون جهانی مسابقات انتخابی المپیک با وجود تعویق یک ساله توکیو 2020 هنوز ملغی نشده و در تقویم جهانی در تایم قبلی ثبت شده است. مسابقات کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک در قاره آسیا هم قرار است روزهای 5 تا 7 ژوئن در اردن برگزار شود. ووشی چین پیش از این میزبانی مسابقات را برعهده داشت که فدراسیون جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا محل برگزاری رقابت ها را تغییر داد.

شیوع ویروس کرونا همچنین باعث لغو مسابقات گرند اسلم پان آمریکن شد. مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا هم به همین دلیل از میلان به مسکو منتقل شد.

در تقویم فدراسیون جهانی تکواندو، مسابقات ششمین دوره پاراتکواندو و پومسه قهرمانی آسیا به میزبانی بیروت ذکر شده اما تاریخی مقابل آن اعلام نشده است. بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا هم قرار است در بیروت برگزار شود که زمان مسابقات هنوز مشخص نیست.

 

انتهای پیام/س

نظر شما