شناسهٔ خبر: 39262548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید ماسک‌های دولایه بهداشتی در روستای سلطان‌آباد تربت‌حیدریه

تربت‌حیدریه- ایرنا- بانوان بسیجی ساکن روستای سلطان‌آباد واقع در بخش رخ شهرستان تربت‌حیدریه در استان خراسان رضوی در اقدام خودجوش مردمی دست‌اندرکار تولید و عرضه ماسکهای دولایه بهداشتی برای کمک به روند پیشگیری از بیماری همه‌گیر کرونا شده‌اند.

صاحب‌خبر -

مسوول این کارگاه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به بحران سراسری بیماری کرونا و نیاز جدی به لوازم بهداشتی پیشگیرانه هم‌اینک هزار و ۲۰۰ عدد ماسک روزانه در کارگاه برپا شده در روستای سلطان‌آباد تولید می‌شود.
فاطمه نوربخش افزود: تولید ماسکهای دولایه در این روستا از جنس "اسپاند" برای مصرف کارکنان مراکز بهداشتی و در مانی و نیز استفاده عموم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ظرف یک ماه اخیر تاکنون بانوان بسیجی سلطان‌آبادی ۹ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک را در این کارگاه تولید و عرضه کرده‌اند.

مسوول کارگاه تولید ماسک بهداشتی در روستای سلطان‌آباد شهرستان تربت‌حیدریه گفت: سه هزار عدد از ماسکهای بهداشتی تولیدی این کارگاه به صورت رایگان بین اهالی همین روستا توزیع شده است. 

وی افزود: پارچه و ملزومات ساخت ماسک بهداشتی از سوی یکی از ساکنان نیکوکار روستای سلطان‌آباد تهیه و اهدا شده‌ است.
نوربخش ادامه داد: تعداد پنج هزار عدد ماسک نیز به سفارش شهرستان تربت‌حیدریه با قیمت دولتی به فروش رسید. 

وی گفت: بقیه تولیدات کارگاه برپا شده در این روستا بر اساس سفارش دریافتی از دیگر مناطق بخش رخ شهرستان تربت‌حیدریه با استفاده از پارچه تترون تولید و تحویل متقاضیان شده‌اند.  
مسوول کارگاه تولید ماسک بهداشتی در روستای سلطان‌آباد شهرستان تربت‌حیدریه افزود: هشت بانوی بسیجی ساکن این روستا بطور متوسط روزانه هشت ساعت در این کارگاه فعالیت می‌کنند. 
وی گفت: این کارگاه سال ۱۳۹۷ به همت بسیج سازندگی و کمیته امداد تربت‌حیدریه با هدف آموزش خیاطی و ایجاد اشتغال بانوان روستایی راه‌اندازی شد اما در پی بحران بیماری همه‌گیر فعالیت خود را به کمک در مبارزه با بیماری کرونا متمرکز کرده است. 

بخش رخ به مرکزیت "رباط سنگ" با افزون بر ۲۳ هزار نفر جمعیت مرکب از ۵۳ روستا و ۴۷ دهیاری است. ۴۹ روستای بخش رخ افزون بر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

نظر شما