شناسهٔ خبر: 39262343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روزگار غریب المپیکی‌ها و مدال‌آوران ورزش/«غفور» در ایتالیا خانه‌نشین شد، «کومان» و «فالکون» در ایران!

با اتمام موقت برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کشورنیز ، شاید اصلی‌ترین معضل ورزشکاران حرفه‌ای در روزهای جاری، چگونگی و شرایط بالا نگه داشتن سطح آمادگی جسمانی است، برای روشن شدن این موضوع، شرایط ورزشکاران رشته‌های مختلف در این روزها پیگیری و بررسی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با گسترش شیوع ویروس کرونا شوک بزرگی تمام بدنه ورزش را فرا گرفت، تمامی مسابقات ورزشی در سطح‌های مختلف و حتی استفاده از اماکن ورزشی نیز در سطح کشور به صورت موقت متوقف شد تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

در همین راستا اغلب ورزشکاران جهان برای حفظ سطح آمادگی خود در خانه به تمرین پرداختند، ورزشکاران بزرگ نیز از تمرینات خود در خانه تصاویری را منتشر کردند تا طرفدارانشان بیش از پیش متوجه موضوع عدم حضور در جامعه شوند

با اتمام موقت برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کشور نیز، شاید اصلی‌ترین معضل ورزشکاران حرفه‌ای در روزهای جاری، چگونگی و شرایط بالا نگه داشتن سطح آمادگی جسمانی است، خبرنگار فارس برای روشن شدن این موضوع و شرایط ورزشکاران اصفهانی حاضر در رشته‌های مختلف در این روزها به سراغ چند ورزشکار رفت، تا حال و هوای این روزهای آنان را جویا شود.

خود را با فیلم و اخبار سرگرم می‌کنم

ولادمیر کومان بازیکن سرشناس تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با اشاره به اینکه در طی روزهای جاری زمان خود را با دیدن فیلم و اخبار پر می‌کند، گفت: شرایط سختی و خسته کننده‌ای را پشت سر می‌گذارم و برای حفظ سلامتی خود مجبور هستم در خانه بمانم، به ندرت برای خرید اقلام ضروری و خوراکی از خانه خارج می‌شوم و تمام روز را در خانه هستم و تمرین می کنم.

 

بازیکن تیم سپاهان افزود: برنامه‌ی ورزشی به صورت روزانه از سوی مربیان تیم به ما اعلام می‌شود و در خانه تمرین می‌کنم تا آمادگی جسمانی‌ام حفظ شود.

در خانه تیراندازی می‌کنم

امین پیرعلی، تیرانداز ملی پوش اصفهانی نیز با اشاره به اینکه در منزل تمرینات خود را پیگیری می‌کند، افزود: من نیز همانند دیگر ورزشکاران در طی روزهای اخیر در منزل مانده‌ام، با انجام تمرینات بدنسازی سطح آمادگی جسمانی خود را حفظ کرده‌ام و به صورت مجازی هر روز گزارش فعالیت‌هایم را در اختیار سرمربی تیم ملی قرار می‌دهم.

 

تیرانداز ملی‌پوش ادامه داد: در خانه یک سیبل تیراندازی در اختیار دارم، برای اینکه زیاد از شرایط تیراندازی دور نشوم گاهی اوقات با رعایت مسائل ایمنی در مسافت کوتاه تیر می‌زنم؛ امیدوارم که در کنار هم به زودی این بحران رو پشت سر بگذاریم و فعالیتهای عادی را مجددا شروع کنیم.

به دنبال یادگیری چیزهای جدید هستم

مرجان سلحشوری، تکواندوکار اصفهانی نیز با بیان اینکه در طی روزهای اخیر سعی می‌کند چیزهای جدیدی را یاد بگیرد، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا دو رویداد مهم کاراته یعنی مسابقات آسیایی و جهانی کنسل و به زمان دیگری منتقل شد، سعی می‌کنم در طی این روزها که خانه نشین هستم به فراگیری مسائل جدید بپردازم.

 

ملی‌پوش اصفهانی افزود: در حال مطالعه کتاب و یادگیری زبان انگلیسی هستم، شرایط تمرین من نیز نسبت به گذشته متفاوت و کمتر شده است اما با این وجود سعی می‌کنم در منزل برخی از تمرینات را انجام دهم.

دلتنگ خانواده و کشورم هستم

الکس فالکون، دروازبان برزیلی تیم فوتسال گیتی‌پسند نیز با اشاره به اینکه بسیار برای خانواده و کشورش دلتنگ شده است، گفت: دوست داشتم در این شرایط در کنار خانواده‌ام باشم و این موضوع برای من بسیار سخت است، با این وجود در طی روزهای اخیر در خانه مانده‌ام و خود را با فیلم و فضای مجازی سرگرم کرده‌ام.

 

دروازبان تیم گیتی‌پسند ادامه داد: با مربیان برزیلی و تیم گیتی‌پسند مدام در تماس هستم و طبق برنامه‌های ارائه شده از جانب آن‌ها تمریناتی را در خانه انجام می‌دهم، سعی کردم با تطبیق شرایط خانه‌نشینی تمرینات خوبی را پست سر بگذارم تا آمادگی‌ بدنم حفظ شود. 

با تجهیزات ساده در خانه تمرین می‌کنم

علی ناظمی، یخ‌نورد جوان اصفهانی نیز با اشاره به اینکه تمامی اماکن ورزشی تعطیل شده و نمی‌تواند از طبیعت نیز جهت بالا بردن آمادگی خود استفاده کند، افزود: در اسفند ماه بر روی انتخابی تیم ملی متمرکز بودم، پس از تعطیلی اماکن ورزشی چند روزی کوه صفه را برای تمرین خود انتخاب کردم اما با فراگیر شدن ویروس نتواسنتم تمرینات خودم را ادامه بدهم.

 

یخ‌نورد اصفهانی تصریح کرد: تمرینات بدنسازی را در خانه با استفاده تجهیزات ساده پیگیری می‌کنم و امیدوارم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود و روح و نشاط و شوق ورزش به جامعه بازگردد.

در تنهایی و خلوت می‌دوم

رضا قاسمی، دونده ملی‌پوش اصفهانی نیز در خصوص شرایط فعلی خود تشریح کرد: تمرینات خودم را به سختی ادامه می‌دهم، از آن‌جا که تمامی اماکن ورزشی تعطیل است ۹۰ درصد تمرینات خود را در خانه انجام می‌دهم.

 

ملی‌پوش دو و میدانی ادامه داد: اگر شرایط مساعد باشد برای تمرین از پارک‌ها استفاده می‌کنم اما با تمام رعایت اصول بهداشتی از خانه خارج می‌شوم و در پارک‌های بسیار خلوت به تمرین می‌پردازم.

سلامت ورزشکاران اولیت است

احمدرضا طالبیان، ملی‌پوش تیم قایقرانی نیز درباره شرایط این روزهاش اظهار کرد: من نیز همانند دیگر ورزشکاران با توجه به شرایط موجود در خانه تمرین می‌کنم، فدراسیون امکاناتی مثل ارگومتر در اختیار ورزشکاران قرار داده و من نیز تمرینات را انجام می‌دهم تا افت نکنم، به هر حال شرایط خاصی است و باید از آن عبور کنیم.

 

ملی‌ پوش تیم قایقرانی تصریح کرد: همه اکنون تمریناتمان را در خانه انجام می‌دهیم و با تمام شدن ویروس کرونا برنامه‌ریزی‌ها و اردوها نیز آغاز می‌شود، فعلاً همانطور که گفتم سلامت ورزشکاران اولویت است و اردویی برگزار نمی‌شود و پس از این ماجرا فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا برنامه‌های جدید را اعلام می‌کند و ما هم طبق آن برنامه ریزی می‌کنیم.

با تمهیدات بهداشتی تمرین می‌کردم 

امیر غفور، لژیونر و ملی‌پوش تیم والیبال کشورمان که این روزها جهت حضور در تیم خارجی خود در ایتالیا حاضر است در خصوص آخرین وضعیت خود اظهار داشت: در ابتدا که این بیماری و ویروس به ایتالیا رسید، مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کردند و بعد بازی‌ها را به تعویق انداختند.

وی افزود: سپس قرنطینه اعلام کردند و همه فضاهای ورزشی را بستند تا همه در خانه‌ها بمانند. در مرحله بعد، شرایط قرنطینه را تغییر دادند و اجازه دادند دو نفر، دو نفر به باشگاه برویم و تمرینات خود را پیگیری کنیم. البته تمرینات با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه بهداشتی و مقررات سلامتی بود.

 

بازیکن تیم والیبال لوبه ایتالیا ادامه داد: دولت ایتالیا در ادامه برنامه‌هایش برای مبارزه با ویروس و بیماری کرونا مجبور شد کلا همه بازی‌ها را لغو کند. در حال حاضر، من و دیگر بازیکنان تیم لوبه، در منزل و با امکاناتی که داریم، از طریق فضای مجازی در یک زمان مشخص تمرینات را شروع می‌کنیم تا از نظر آمادگی بدنی در شرایط مناسب قرار داشته باشیم اما وضعیت ادامه لیگ مشخص نیست.

حسین باقری، دیگر تیرانداز اصفهانی نیز با اشاره به اینکه در طی روزهای اخیر تمرینات خود را در خانه دنبال می‌کند افزود: با مربی‌ام از طریق فضای مجازی در ارتباط هستم و وی به خوبی عملکرد من را زیر نظر دارد؛ امیدوارم هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود.

به گزارش فارس، این ورزشکاران تنها جمع کوچکی از خانواده بزرگ ورزش اصفهان بودند که ویروس کرونا با وجود خطرناک بودن خود نتواسنته روح و جسم آنان را از ورزش دور کند؛ امید است با رعایت موازین بهداشتی مجدداً شاهد تپیدن روح ورزش باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ص۳۰/م

نظر شما