شناسهٔ خبر: 39262290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

فعالیت‌های کشاورزی تعطیل بردار نیست

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که فعالیت‌های کشاورزی تعطیل بردار نیست، گفت: راکد ماندن فعالیت‌ها و تولیدات کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و امکانپذیر نیست.

صاحب‌خبر -

اکبر فتحی در جلسه معاونین و جمعی از مدیران سازمان، با اشاره به شرایط غیرعادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: فعالیت‌های کشاورزی تعطیلی بردار نیست و این فعالیت‌ها نیاز به تردد و رفت و آمد دارد، از این‌رو طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به صدور مجوز تردد کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی اقدام کنند.

وی گفت: تصمیمات اجرایی سازمان جهادکشاورزی استان باید منطبق با دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با ویروس کرونا باشد، تنها مشکل موجود در این زمینه مربوط به حمل و نقل کندوهای زنبورعسل استان واقع در سایر استان‌های کشور بود که خوشبختانه با مکاتبه با وزارت جهادکشاورزی و اخذ مجوز لازم جهت انتقال کندوها به استان، این مشکل نیز حل شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات به وجود آمده، باید راهکارهای مناسب و عملی برای حل مسائل و مشکلات پیشرو ارائه کنند.

وی در خصوص مباحث مربوط به مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و لزوم دورکاری مروجان پهنه، پیام‌های ترویجی ارسال شده از طرف مروجان پهنه به کشاورزان و بهره برداران کشاورزی باید به طور مرتب و مداوم رصد و پایش شده و نتایج نیز به مدیریت ترویج کشاورزی گزارش شود.

وی بیان کرد: تشکیل گروه‌های اجتماعی در فضای مجازی بین مروجان پهنه و کشاورزان مرتبط با این مروجان یکی از روش‌های موثر و مفید در راستای انجام دورکاری است.

فتحی با اشاره به ضرورت تهیه و تامین نهاده‌های دامی و احتمال افزایش قیمت این نهاده‌ها در سالجاری، تشریح کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی مکلف است با انجام اقدامات و تمهیدات مقتضی در این خصوص و هماهنگی با وزارت جهادکشاورزی و شرکت پشتیبانی دام آذربایجان شرقی، نهاده‌های دامی مورد نیاز استان را به موقع تامین و در اختیار دامداران و مرغداران قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: توسعه و افزایش گلخانه‌های استان در سال 98، جهش گلخانه‌ای بی‌نظیری برای بخش کشاورزی بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی افزود: سال 98 در سایر زیربخش‌های کشاورزی از جمله تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، زیرساخت‌های کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار، شبکه‌های آبیاری و ارتقای ضریب مکانیزاسیون از طریق واگذاری ماشین آلات جدید و مدرن به بخش، سال خوب و موفقیت آمیزی برای بخش کشاورزی استان بود.

انتهای پیام

نظر شما