شناسهٔ خبر: 39262044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ هزار قزوینی از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند

قزوین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۰ هزار شهروندان قزوینی در سال گذشته با سامانه ۱۲۳ تماس گرفته و از خدمات مراکز اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

علیرضا وارثی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت ۱۵ هزار تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شده که عمده آنها مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، اطلاع رسانی در خصوص کودکان در معرض آسیب، همسر آزاری و سایر آسیب‌ها بوده است.
وی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۳ تیم سیار اورژانس اجتماعی در ۲ شیفت صبح و بعداز ظهر در هشت اورژانس اجتماعی به انجام ماموریت پرداخته و در موقعیت‌های حاد و اضطراری نظیر آزار، خودکشی، اختلافات خانوادگی و کودکان کار و خیابان حضور به موقع داشته‌اند.
وارثی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان، یکی از خدمات اورژانس اجتماعی توزیع بسته‌های بهداشتی و آموزشی بین کودکان کار و خیابان برای پیشگیری از ابتلای آنها به این ویروس بوده است که به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
این مسوول با بیان اینکه عمده فعالیت اورژانس اجتماعی در قالب پایگاه‌های خدمات اجتماعی در محلات آسیب خیز، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشین است، تصریح کرد: نزدیک به ۱۲ هزار نفر در پنج محله حاشیه نشین در شهرهای تاکستان، قزوین، الوند، محمدیه و اقبالیه از خدمات اجتماع محور روانشناسی و مددکاری بهره مند شدند و از مهمترین اقدامات پایگاه‌های مذکور بحث آگاهسازی گروه‌های پرخطر، شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است. 
وی اضافه کرد: در یکسال گذشته شهرستان‌های قزوین، البرز، تاکستان و آبیک به ترتیب بیشترین خدمات را در زمینه اورژانس اجتماعی به شهروندان ارائه کردند.
وارثی تاکید کرد: این سازمان با دادگستری و اداره کل آموزش و پرورش استان برای مراقبت اجتماعی دانش آموزان آسیب دیده و در معرض آسیب در شهرستان‌های البرز و قزوین همکاری داشته و  تیم‌های اورژانس در اکثر مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان البرز با هدف آگاهسازی و شناسایی افراد در معرض آسیب مستقر شده اند.
وی یاد آور شد: خدمات اورژانس اجتماعی به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته از طریق خط ۱۲۳ ارایه شده تا شهروندان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خود را با این سامانه مطرح کنند.
مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های استان، افزود: هدف از راه اندازی این مراکز در سطح استان، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مداخله تخصصی موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.
وارثی خاطر نشان کرد: گروه‌های هدف این تیم‌ها شامل کودکان و همسران آزار دیده، کودکان کار و خیابان، دختران و پسران فراری از منزل و افراد در معرض خودکشی است و شناسایی و جذب افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و ارجاع به موقع و تخصصی آنها به مراجع ذیصلاح را نیز در دستور کار دارند.

نظر شما