شناسهٔ خبر: 39262018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نیاز بیمارستان امام علی (ع) رودان به ماسک ‌با عزم جهادی سپاه ‌تامین شد‌

پس از آنکه کارکنان و کادر درمانی بیمارستان امام علی رودان از کمبود ماسک در برخی بخش‌ها گله کردند با پیگیری تسنیم و عزم جهادی سپاه ناحیه رودان ماسک مورد نیاز این بخش‌ها تامین و در اختیار کادر درمان و بیماران بستری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودان، کمبود ماسک در برخی از بخش‌های بیمارستان امام علی موجب بروز نگرانی پرسنل درمانی این بیمارستان شده بود و با تماس یکی از اعضای کادر درمانی با خبرنگار تسنیم این موضوع پیگیری شد.

بلافاصله خبرنگار تسنیم با روابط عمومی سپاه امام سجاد استان هرمزگان تماس گرفت و آنها را در جریان این کمبود قرار داد که در کمترین زمان ممکن و ظرف یک ساعت ماسک مورد نیاز از سوی سپاه ناحیه رودان تامین و در اختیار پرسنل و کادر درمانی بیمارستان امام علی این شهرستان قرار گرفت.

به همین جهت خبرنگار تسنیم در خصوص فعالیت‌های قرارگاه مرکزی پدافند زیستی مبارزه با بیماری کرونا در رودان با فرمانده سپاه ناحیه رودان گفت‌وگو کرد: 

فرمانده سپاه ناحیه رودان اظهار کرد: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در نیروهای مسلح، اولین اقدام تشکیل قرارگاه مرکزی بسیج مردمی به فرماندهی سرهنگ بازنشسته عباس زجردور بود.

وی با بیان اینکه بعداز تشکیل قرارگاه مرکزی توسط فرمانده جهادی قرارگاه، 6 قرارگاه فرعی زیر مجموعه قرارگاه مرکزی در حوزه‌های مقاومت ناحیه تشکیل شد افزود: بیش از 22 نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرستان توسط بسیجیان شبانه روز در ایام عید کنترل شد و با توجه به اینکه این ویروس از راه انتقال و جابجایی افراد گسترش پیدا می‌کند کنترل این نقاط، از اهمیت خاصی برخوردار بود به همین جهت بعد از تعطیلات عید نیز ایست و بازرسی‌های حساس مثل آبنما، فاریاب، رودخانه وجغین با قدرت ادامه یافته است.

سرهنگ عبدالله صادقی ادامه داد: تعداد 17 کارگاه کوچک و بزرگ تولید ماسک در شهرستان راه‌اندازی شده است که روزانه بین 6 هرار تا 7 هزار ماسک تولید می‌کنند و بعد از استزلیزه شدن بصورت رایگان در اختیار کادر درمانی و بهداشتی، تیم‌های ایست و بازرسی و مردم قرار می‌گیرد. 

وی اضافه کرد: بیش از 80 گروه جهادی روزانه کار ضدعفونی معابر و امکان عمومی شهرستان را انجام و 20 تیم بسیجی اعم از خواهر و برادر کمک یار شبکه بهداشت و درمان کار غربالگری را در سطح شهرستان انجام می‌دهند، پس از تعطیلات عید و بازگشت مردم و کارمندان به شهر که بیش از 2 هزار نفر برآورد شده، کار غربالگری با جدیت بیشتری انجام می‌گیرد تا مهار ویروس کرونا خوبی انجام شود.

فرمانده سپاه رودان تصریح کرد: 10 تیم بسیجی کمک یار هلال احمر کار تب سنجی و تعداد 6 تیم جهت تعطیلی اصناف غیرضرور، با مجموعه امور صنفی شهرستان در حال حاضر همکاری می‌کنند. 

صادقی اعلام کرد: از مردم عزیز می‌خواهیم که این روزها را در خانه بمانند تا به یاری خداوند متعال و تلاش و همکاری مردم و مسئولان، به زودی این ویروس منحوس کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام/864/ش

نظر شما