شناسهٔ خبر: 39262006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وکیلی: بخشی از مشکلات حوزه کشاورزی به دلیل تارهای معیوب اطراف حجتی بود

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: بخش اعظمی از مشکلات حوزه کشاورزی به رغم دست پاکی حجتی به دلیل تارهای معیوبی بود که دور او شکل گرفته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درنشست علنی امروز چهارشنبه (20 فروردین 99) پارلمان در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی کاظم خاوازی وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی در موافقت با برنامه‌های وی اظهار داشت: اهمیت غذا در کشوری که داعیه استقلال دارد بر کسی پوشیده نیست. 

وی افزود:‌ امروز هم قفسه‌های پر سوپرمارکت‌های ایران در مقایسه با کشورهای مدعی پیشرفت در این بحران کرونا نشان از این دارد که پیش از این در حوزه کشاورزی زحمات زیادی کشیده شده است و بخشی از آن را مدیون حجتی و تیم او هستیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در کلان اقتصاد کشور امن‌ترین بخشی که امروز کمترین آسیب را دیده بخش کشاورزی است.

وکیلی گفت:‌ بیشترین بخش‌هایی که متاثر از اقتصاد است در کشور آسیب زیادی دیده اما بخش کشاورزی تاکنون کمترین آسیب را داشته و این بخش نقطه اتکا و امنیت ما در بحران‌ها است. اما همین بخش که ظرفیت آن می‌تواند اقتدار ما رابه نمایش بگذارد با ظرفیت واقعی خود فاصله دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها شعارهای زیادی دادیم اما همچنان رویکرد بخش کشاورزی ما سنتی است و دلیل آن این بوده است که در راس بخش کشاورزی یک عالم و دانشمند نداشتیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنانش یاداور شد: به رغم نظرات مخالفان آقای خاوازی، حضور یک دانشمند در جایگاه وزارتخانه کشاورزی امروز فرصت مغتنمی است که با انتخاب وزیر پیشنهادی کشاورزی قابل تحقق است.

وکیلی در همین خصوص گفت:‌ آقای خاوازی مدیر مرکز تحقیقات ترویج کشاورزی بود که نزدیک 3 هزار عضو هیأت علمی دارد و این چیزی بیش از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران است.

وی خطاب به محمود صادقی که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی صحبت کرد، گفت: اگر رئیس جمهور، رئیس دانشگاه تهران را برای تصدی وزارتخانه کشاورزی معرفی می‌کرد باید می‌گفتیم تجربه اجرایی ندارد؟ حتما باید بیل و کلنگ دست بگیرد؟‌ ما بیل و کلنگ را که داریم. اما ره آورد کشاورزی متکی به بیل و کلنگ نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین گفت:همین دستاورد حداقلی در بخش کشاورزی، به هدر رفت در این بخش به خاطر اتکا به همین دیدگاه‌های بیل و کلنگی است لذا مشکل ما در بخش کشاوزی این است که داده‌ها و تحقیقات در مزرعه خود را نشان نمی‌دهد البته که دغدغه دست پاکی و مبارزه با فساد و اینکه این وزارتخانه باید ساختار انقلابی داشته باشد، درست است. 

وکیلی در ادامه بیان کرد: بخشی از زحمات آقای حجتی به رغم شخصیت خوب و دست پاکی او، به دلیل تارهای معیوبی است که به دور او شکل گرفته بود بنابراین آقای خاوازی تک درختی در کویر است که بدون رانت و آقازادگی و برندهای سیاسی و بدون تکیه بر احزاب آمده و بدنه کارشناسی و علمی این وزارتخانه را تجربه کرده است.

وی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: در برنامه‌های آقای خاوازی توجه به اقتصاد کشاورزی ومعیشت آنها، اشاره شده است و ایشان به عنوان مدیر مستقل کشور از نظر ما تائید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما