شناسهٔ خبر: 39262001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان خبر داد

خرید بیش از ۲۲۰ تن مرغ از مرغداران استان همدان

بنت الهدی نوری

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان از خرید بیش از ۲۲۰ تن مرغ از مرغداران استان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از مرغداران تاکنون ۲۲۰ تن مرغ از مرغداران استان همدان خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل اینانلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده از اواخر اسفندماه سال گذشته شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از تولیدکننده و جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران اقدام به خرید مرغ کرده است.

وی با بیان اینکه این شرکت مرغ را با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کند، تصریح کرد: در استان همدان قرارداد خرید ۵۰۰ تن مرغ از مرغداران منعقد شده که تا کنون ۲۲۰ تن خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

اینانلو با تأکید بر اینکه خرید مرغ تا متعادل شدن قیمت در بازار ادامه خواهد داشت، درباره میزان ذخایر استراتژیک استان خاطرنشان کرد: ذخایر استان از نظر کالاهای اساسی و مرغ مکفی است و هیچ گونه نگرانی در این باره وجود ندارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر استان همدان ۳۵۰۰ تن ظرفیت ذخیره‌سازی و انبارهای زیرصفر دارد به طوریکه ۲۰۰۰ تن در سردخانه همدان و ۱۵۰۰ تن در سردخانه نهاوند ظرفیت ذخیره سازی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان یادآور شد: در سال گذشته ۶۱۹ تن مرغ از مرغداران خریداری و ذخیره سازی شد که ۱۸۵ تن در مواقع مختلف توزیع شده است.

وی درباره زمان توزیع مرغ‌های منجمد ذخیره‌سازی شده در استان نیز بیان کرد: در حال حاضر به منظور حمایت از تولیدکننده تولید مازاد از بازار جمع آوری شده و زمانی که تقاضا بالا رود با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان و در راستای حمایت از مصرف‌کننده وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما