شناسهٔ خبر: 39261349 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اجرای برخی برنامه‌ها به شکل آنلاین؛

جشنواره فیلم انیمیشن «انسی» با توجه به گسترش کرونا لغو شد

جشنواره فیلم انیمیشن «انسی» اعلام کرد برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، امسال برگزار نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم انیمیشن انسی که مهمترین رویداد انیمیشنی دنیاست، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، دوره امسال را برگزار نمی‌کند.

انسی که قرار بود از ۱۵ تا ۲۰ ژوئن برگزار شود امسال قرار بود شصتمین سال برگزاری‌اش را جشن بگیرد.

از جمله مهمانانی که قرار بود امسال در این دوره حضور داشته باشند وس اندرسون بود که با «آقای فاکس شگفت‌انگیز» موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۰ شده بود.

بازار بزرگ انیمیشن (MIFA) نیز که در جوار این رویداد برگزار می‌شد، لغو شده است.

در رویداد سال پیش این جشنواره بیش از ۱۲ هزار تن گرد آمده بودند که رکوردی در این زمینه به جای گذاشته شد.

هالیوود نیز به طور سنتی حضوری قوی در انسی داشته است که استودیوهای بزرگی چون دیزنی و کمپانی وارنر برادرز و شبکه استریمینگی چون نت‌فلیکس در آن حضور می‌یابند.

مقامات این جشنواره دیروز با انتشار نامه‌ای این خبر را اعلام کردند و گفتند با وجود اینکه در صدد برگزاری مراسم شصتمین دوره این جشنواره بودند اما به دلیل مسئولیت ملی و بین‌المللی که در قبال شیوع ویروس کرونا دارند موقعیت را مناسب برگزار کردن این دوره نمی‌بینند.

آن‌ها اعلام کردند این رویداد را با تأخیر برگزار نمی‌کنند زیرا دیگر رویدادها نیز تقویم برگزاری‌شان را با تأخیر برگزار می‌کنند و به جای آن تصمیم گرفته‌اند برخی از برنامه‌های ویژه امسال را به صورت آنلاین اجرا کنند که آن برنامه نیز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) اعلام خواهد شد.

انسی اولین رویداد بین‌المللی سینمایی است که در فرانسه برای ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده بود و حالا لغو شده است. جشنواره فیلم کن که نیمه ماه می برگزار می‌شود، پیشتر اعلام کرده بود تا اواخر ژوئن و اوایل جولای به تعویق می‌افتد.

انسی اعلام کرد دوره ۲۰۲۱ را از ۱۴ تا ۱۹ ژوئن برگزار می‌کند.

نظر شما