شناسهٔ خبر: 39261199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۳۰۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شناسایی شد

تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، گفت: ۳۰۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صومی شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران که به‌صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه فقط با ماندن در خانه ماندن می‌توانیم کرونا را شکست دهیم، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۶ مورد مثبت به تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی اضافه شد.

وی سپس با اشاره به اینکه شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان هستیم، ابراز داشت: تاکنون در این استان ۲ هزار و ۲۸۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد نیز ۲۲۲ نفر جان باخته‌اند.

صومی افزود: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر نیز در این مدت بهبود یافته اند.

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم.

وی گفت: شهرهای سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه، اهر و تبریز آلوده‌ترین مناطق به ویروس کرونا در استان آذربایجان‌شرقی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند؛ کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

نظر شما