شناسهٔ خبر: 39261169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنادرصیادی سیستان وبلوچستان در مقابله با کرونا ضدعفونی شدند

چابهار- ایرنا- مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: تمامی بنادر صیادی ،جایگاه‌های تخلیه صید، ادارات شیلات، اتحادیه و مراکز فروش ماهی در این استان در مقابله با کرونا ضدعفونی شدند.

صاحب‌خبر -

محمد شهلی بر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شیلات سیستان و بلوچستان در روزهای اولیه شیوع این ویروس در کشور در چابهار و کنارک تشکیل شده و اقدامات خوبی انجام و در جلسات متعدد موارد مهم به تمامی اعضا گوشزد شده است.

وی افزود: مقابله با ویروس کرونا در کشور یک وظیفه ملی است که یاری و کمک همه مردم، نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تهیه بنرهای لازم جهت آشنایی با کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی شبکه بهداشت و درمان و نصب آن در محل درب ورودی اداره کل و بنادر صیادی، تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن فضای ساختمان اداری و محوطه، پیگیری و ضدعفونی بنادر صیادی، شناورهای صیادی، واحدهای صنایع شیلاتی، آموزش نیروهای انسانی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های چابهار و کنارک، تهیه و توزیع دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه بنادر صیادی، مراکز فرآوری و آبزی پروری و انجام شیفت بندی کارکنان جهت حضور در محل کار طبق بخشنامه‌های ابلاغی برای مقابله با ویروس کرونا را عنوان کرد. 

وی ادامه داد: حدود ۲۵ صیاد در قالب ۳۵ تعاونی صیادی در آب‌های ساحلی شهرستان‌های کنارک و چابهار به وسیله بیش‌از هزار فروند لنج هزار و ۵۰۰ فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.

نظر شما