شناسهٔ خبر: 39259925 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ستاره هایی که از فوتبال متنفرند! +عکس

برخی ستاره های بزرگ دنیای فوتبال علاقه ای به این رشته ندارند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، گرچه در تصور همه ما اینگونه است که بازیکنان بزرگ حتما از دوران کودکی شیفته فوتبال بوده و تمام اخبار را با جزئیات دنبال کرده اند، اما در میان نام های بزرگ ستاره هایی نیز حضور دارند که این عرصه را به مثابه شغلی برای گذران زندگی و کسب درآمد دیده و مانند دیگران علاقمند شدید به فوتبال نیستند.
 
گابریل باتیستوتا
گابریل باتیستوتا یک نام افسانه ای برای آرژانتین بوده، 77 بار لباس این تیم را بر تن کرده آورد و 54 گل به ثمر رساند تا با تیم ملی کشورش در رقابت های کوپا آمه ریکا به قهرمانی دست یابند. گابریل باتیستوتا همچنین در ایتالیا برای فیورنتینا و رم بازی کرده و در 537 بازی در مجموع 292 گل به ثمر رساند. باتیستوتا یک بار گفت: "من فوتبال را دوست ندارم، این فقط حرفه من است."
 
 
الساندرو ریالتی که زندگی نامه این ستاره را نوشته نیز مدعی شد او با هم تیمی هایش متفاوت است: "نکته مهم در مورد باتیستوتا این است که او مانند سایر بازیکنان نیست. او بازیکنی حرفه ای بوده اما به فوتبال علاقه ای ندارد. هنگامی که او از استادیوم خارج می شود دیگر نمی خواهد به فوتبال بپردازد."
 
ماریو بالوتلی
آیا تا به حال به شادی گل های ماریو بالوتلی دقت کرده اید؟ معمولا جشن گل های او چندان مفصل نیست و این ربطی به غرور مهاجم جنجالی و ایتالیایی ندارد. به گفته خود ماریو بالوتلی، قرار نیست هر بار که یک پستچی نامه ای را در صندوق پست قرار داد برای آن جشن بگیرد و گلزنی وظیفه اوست. به همین دلیل او نیازی به جشن گرفتن نمی بیند.
 
 
این مهاجم 29 ساله که حالا برای برشیا بازی می کند در ابتدای دهه گذشته در منچسترسیتی بود و شب بازی با یونایتد خانه اش آتش گرفت. مشکلات با هم تیمی ها و سرمربیان موید آن است بالوتلی علاقه چندانی به فوتبال ندارد. همه این موارد پس از گلزنی مقابل منچستر یونایتد با یک شادی گل مشهور خلاصه شد، جایی که او پیراهنش را نشان داد: "چرا همیشه من؟"
 
کارلوس ته وز
مهاجم گلزن و آرژانتینی که در تیم هایی چون یونایتد، سیتی و وستهام نمایش های درخشانی داشته، علاقه چندانی به فوتبال ندارد. کارلوس ته وز در گذشته گفت: "من هرگز فوتبال تماشا نمی کنم و علاقه ای به آن ندارم. اگر تلویزیون بازی بارسلونا و رئال مادرید را پخش کند، من کانال را برای تماشای بازی گلف تغییر می دهم. من هرگز هوادار دو آتشه فوتبال نبوده ام. "
 
 
کارلوس ته وز مدتی قبل در تیم شانگهای شنهوا دستمزد 600 هزار پوندی در هفته دریافت می کرد و فقط توانست چهار گل برای این تیم به ثمر برساند. این مهاجم باتجربه بعد از بازگشت به خانه گفت: "شرایط خوب بود زیرا من هفت ماه مرخصی بودم. حالا می خواهم برای بوکاجونیورز بازی کنم."
 
کارلوس ولا
این مهاجم مکزیکی که پنج بار توسط آرسنال به تیم های دیگر قرض داده شد  و حالا در لیگ ایالت متحده می درخشد نیز تمایل چندانی به فوتبال دیدن ندارد. اگر کارلوس ته وز  که کانال های مختلف را برای تماشای گلف تغییر می دهد، کارلوس ولا فیلم های هالیوودی را ترجیح می دهد.
 
 
او گفت: "بین یک فیلم خوب و یک فوتبال خوب، من فیلم را ترجیح می دهم. پس از اتمام بازی، می توانید در مورد هر چیزی به جز فوتبال با من صحبت کنید. من با شما صادقانه حرف می زنم. حقیقت این است که من هیچ وقت به فوتبال علاقه ای نداشتم که بگویم برای هواداری رئال مادرید یا تیم دیگری تا پای جان خواهیم ایستاد. من از فوتبال لذت می برم، اما پس از پایان مسابقه همه چیز برای من تمام شده است."
 
مارک آندره تراشتگن
دروازه بان آلمانی بارسلونا بی شک یکی از بهترین سنگربان های فوتبال دنیا به شمار می آید. او که در سال های اخیر نمایش خوبی در بارسلونا داشته، فاش کرد نام بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال و حتی شاغل در لالیگا را نمی داند و در این رابطه مشکل دارد.
 
 
مارک آندره تراشتگن گفت: "وقتی به مردم می گویم هیچ نظری در مورد فوتبال ندارم می خندند. من زیاد فوتبال نمی بینم، به جز هنگامی که بازی مهمی برگزار شده و یا دوستم بخواهد بازی را تماشا کند. بعضی اوقات آنها از من اسم بازیکنان را می پرسند و من نمی دانم. به عنوان مثال در لالیگا این موضوع برای من خیلی اتفاق می افتد. من اسامی بازیکنان را نمی دانم و بعدها با تماشای فیلم متوجه نام شان می شوم."
جهان نيوز

نظر شما