شناسهٔ خبر: 39259819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همزمان با شب نیمه شعبان؛

همدانی‌ها از بام منازلشان ندای «لبیک یا مهدی(عج)» سر می‌دهند

نرگس باستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همزمان با شب نیمه شعبان و مصادف با روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه رأس ساعت ۲۱ مردم عزیز بر بام منازل خود ندای «لبیک یا مهدی(عج)» سر خواهند داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نیمه شعبان سالروز ولادت موعود جهان است و تمام بشریت با همه تفاوت های فکری و مذهبی چشم انتظار مصلح جهانی هستند، اظهار کرد: برنامه های سازمان تبلیغات در شب نیمه شعبان با توجه به برگزار نشدن مراسم ها به علت رعایت امور بهداشتی به صورت ملی و زنده از ساعت ۲۰ در شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با شب نیمه شعبان مصادف با روز چهارشنبه ساعت ۲۱ مردم عزیز بر بام منازل استغاثه و ندای «لبیک یا مهدی(عج)» را سرخواهند داد، افزود: تمامی برنامه های نیمه شعبان به صورت متمرکز و در قالب ساختار ستاد مردمی مقابله با کروناویروس شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: برنامه نورافشانی از بالای مجموعه فرهنگی عین القضات توسط معاونت فرهنگی و هنری شهرداری همدان در ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه شب نیمه شعبان انجام می شود به طوریکه مردم با رفتن به پشت بام منازل می توانند آن را تماشا کنند البته این برنامه به صورت زنده از سیمای استانی همدان نیز پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کروناویروس و مضطر بودن جهان بشریت امروز از مردم خواسته می شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی نماز امام زمان(عج) را برای رفع بلا بر بام منازلشان بخوانند و با تمام وجود برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا کنند.

نظیری اضافه کرد: در روز نیمه شعبان ۱۰ گروه سرود و تواشیح به صورت سیار در مناطق پرتراکم و آپارتمانی شهرستان همدان اقدام به اجرای برنامه کرده و مردم می توانند از پشت پنجره شاهد اجرای آنها باشند.

وی با بیان اینکه در شب نیمه شعبان ۴۰ مسجد به صورت شاخص بلندگوهای خود را برای فریاد «یامهدی ادرکنی» و قرائت «دعای فرج» روشن خواهند کرد، ادامه داد: مراسم نور افشانی از بام این مساجد شاخص نیز انجام خواهد شد.

نظیری با بیان اینکه پویش نذر و قربانی با عنوان «هر روستا، یک قربانی» به نیت سلامتی امام زمان(عج) و دفع بلا در روز نیمه شعبان انجام و گوشت قربانی بین فقرا تقسیم می شود، گفت: پویش های مختلفی در ایام شیوع کروناویروس در سطح کشور انجام شده که یکی از آنها بخشش اجاره بها است که توصیه می شود این پویش در روز میلاد امام عصر(عج) با عشق به این امام بزرگوار سرعت گیرد.

وی جمع آوری کمک و نذورات برای خانواده هایی که با شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده اند را یکی دیگر از پویش های مطرح در این ایام معرفی کرد و یادآور شد: از ابتدای ماه رجب تاکنون دو میلیارد تومان برای کمک به این افراد توسط ستاد مبارزه با کرونا تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان همدان جمع آوری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان درباره برنامه احیای شب نیمه شعبان نیز اظهار کرد: برنامه احیای این شب به صورت کشوری و ملی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما