شناسهٔ خبر: 39259707 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری:

طلای دسته فوق سنگین توکیو متعلق به سیامند است

تهران- ایرنا- ملی‌پوش دسته فوق سنگین پاراوزنه‌برداری گفت:‌ مدال دسته سنگین وزن پارالمپیک متعلق به «سیامند رحمان» است و من به نمایندگی مردم ایران آن را کسب خواهم کرد.

صاحب‌خبر -

«منصور پورمیرزایی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا موجب تغییر برنامه‌های پارالمپیک و گزینشی‌ها شد. برنامه‌هایی که از پیش تعیین‌شده بودند اما با فراگیری این ویروس تقویم مسابقات جهانی و ملی به هم‌ریخت. اردوها تعطیل شد و من مجبورم دور از تیم ملی در باشگاه خصوصی خود به‌صورت انفرادی تمرین کنم. تلاشم این است تا پایان این شرایط بدن خود را آماده نگه دارم.

او با بیان اینکه تاکنون سه گزینشی را پشت سر گذاشته است گفت: یک گزینشی دیگر تا قطعی شدن سهمیه پارالمپیک باقی است. قرار بود این گزینشی در کشور امارات متحده عربی برگزار شود اما به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. همچنین تصمیم داشتم که در آن گزینشی از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم زیرا در ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری ایران «سیامند رحمان» قرار داشت که در دنیای این رشته بی‌رقیب به شمار می‌رفت. متأسفانه یکی از اسطوره‌های ورزش ایران از بین ما رفت و با توجه به هم‌وزن بودن من با قهرمان پارالمپیک لندن و ریو باید در خداحافظی خود تجدیدنظر کنم.

ملی‌پوش کرمانی پاراوزنه‌برداری ادامه داد: در حدود یک دهه با سیامند در اردو و مسابقات حضور داشتم و تمام آن لحظات برایم خاطره است. او هیچ‌گاه اهل کُری‌خوانی نبود و من هم تنها به چشم یک رفیق به او نگاه می‌کردم. سیامند بالاتر از آن بود که خود را رقیب وی بدانم. او الگوی بسیاری از ورزشکاران بود. اکنون که بار سخت جانشینی او بر دوش من است تمام توانم را به کار خواهم گرفت تا در توکیو ۲۰۲۱ بهترین نتیجه ممکن را کسب کنم.

دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ادامه داد: مدال طلای دسته فوق سنگین پاراوزنه‌برداری در توکیو متعلق به «سیامند رحمان» است و به نمایندگی از مردم ایران برای کسب این مدال به ژاپن می‌روم. در گذشته رؤیایم حضور در پارالمپیک بود اما شیوه رفتنم را اصلا دوست ندارم. همیشه دوست داشتم قانون تغییر کند و در کنار سیامند روی سکو باشم. متاسفانه اتفاقی که رخ داد برای من خوشایند نیست.

وی در پایان با اشاره به رقیبان خود در توکیو گفت:‌در مسابقات جهانی قزاقستان یک وزنه‌بردار جوان آمریکایی نشان داد که توانایی لازم در این دسته را دارد. همچنین وزنه‌بردارانی از عراق، اردن و روسیه در این دسته مدعی هستند.

نظر شما