شناسهٔ خبر: 39259649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لایروبی رودخانه شاپورآباد الیگودرز آغاز شد

خرم‌آباد- ایرنا - شهردار شاپورآباد گفت: عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه این شهر از رسوبات، با هدف افزایش ظرفیت آن در هنگام طغیان و کنترل جریان آب آغاز شد.

صاحب‌خبر -

نصرت الله بهروزی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از لایه روبی رودخانه این شهر را پاکسازی، حفاظت از حریم رودخانه و کنترل سیلاب های فصلی بیان کرد و افزود: در فصل تابستان به دلیل رویش بوته های خودرو در بستر رودخانه و وجود حشرات موذی مزاحمت هایی برای ساکنان اطراف رودخانه ایجاد می شود. 

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گیری رودخانه در مرکز شهر، امیدواریم با پاکسازی و ساماندهی آن علاوه بررفع مشکلات زیست محیطی برای ساکنان اطراف رودخانه، خطرات ناشی از سیلاب های فصلی نیز کنترل شود.

وی اظهار داشت: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهمترین مسایلی است که به هنگام بارش باران می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش داده و از ورود آب به سطح خیابان، مغازه و پیاده‌روها جلوگیری کند.

بهروزی نژاد گفت: از همشهریان تقاضا می شود تا با همکاری و حفظ و حراست از حریم رودخانه، دیگر شاهد آلودگی های زیست محیطی در حاشیه رودخانه نباشیم .

شهر شاپور آباد با جمعیتی  بالغ بر ۲ هزار نفر مرکز بخش بربرود غربی الیگودرز می باشد که سال گذشته از روستا به شهر تبدیل شد.

  

نظر شما