شناسهٔ خبر: 39257798 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

از فوبیای بیکاری تا هراس آشپزی

ترس‌های عجیب و غریبی که چیزی از آن‌ها نمی‌دانید!

در مطلب زیر با ما همراه باشید تا ۱۵ فوبیای غیر معمول را بیان کنیم که احتمالا تا پیش از این چیزی درباره آن‌ها نمی‌دانستید.

صاحب‌خبر -
صراط:

شما از چه چیزی می‌ترسید؟ بعضی از مردم از حیواناتی مانند عنکبوت و سوسک می‌ترسند. افراد دیگری نیز از فضا‌های بسته هراس دارند. این ترس‌ها در مواردی شاید منطقی به نظر برسند، اما بعضی از مردم از چیز‌های ساده و به نوعی مسخره به قدری می‌ترسند که حتی این ترس زندگی آن‌ها را مختل می‌کند. 

۱- هراس از نظر دیگران
به گزارش خراسان این فوبیا با عنوان ترس از نظر دیگران شناخته می‌شود. این نوع افراد به قدری از نظر دیگران درباره خود وحشت دارند که هنگام صحبت کردن دیگران گوش‌های خود را می‌گیرند!

۲- فوبیای جاذبه
درحالی که جاذبه موضوعی است که همه انسان‌ها با آن روبه رو هستند، اما افراد کمی حتی از شنیدن کلمه آن وحشت دارند. این نوع افراد همیشه در فضا‌های بسته خود را زندانی می‌کنند.

۳- فوبیای بیکاری
این فوبیا که به «تازوفوبیا» معروف است، ترس از بیکار نشستن یا خسته شدن از بیکاری است. این فوبیا بیشتر در بین نوجوانان و جوانان رواج دارد و عده زیادی در سراسر دنیا با این فوبیا مواجه هستند.

۴- فوبیای رویا
فیلم «کابوس خیابان الم» نمونه خوبی برای این هراس است. شخصی که از این فوبیا رنج می‌برد، از رویا‌ها و خیال‌پردازی به شدت وحشت دارد.

۵- فوبیای دکمه
احتمالا افراد کمی در دنیا وجود دارند که با این مشکل مواجه هستند. این افراد از بستن دکمه‌های پیراهن و لباس‌های خود وحشت دارند و معمولا اصلا لباس دکمه دار نمی‌پوشند.

۶- فوبیای کاغذ
بهتر است برای این افراد هرگز نامه نفرستید، زیرا این افراد ترس زیادی از کاغذ دارند. موضوعی که به شدت عجیب به نظر می‌رسد. البته این فوبیا به‌شدت نادر است و افراد بسیار کمی در سراسر دنیا با این فوبیا مواجه هستند.

۷- فوبیای کلمات طولانی
یکی دیگر از عجیب‌ترین فوبیا‌ها، ترس از شنیدن یا نوشتن کلمات طولانی است. عده کمی از دانش‌آموزان در سراسر دنیا از این فوبیای عجیب رنج می‌برند که همین موضوع ادامه تحصیل را برای آنان مشکل کرده است.

۸- فوبیای سرعت
اگر در بزرگراهی در حال حرکت هستید و با خودرویی مواجه می‌شوید که به آرامی در حال حرکت است، تعجب نکنید. شاید راننده با این هراس مواجه است و نمی‌تواند با سرعت بالایی حرکت کند.

۹- فوبیای بستنی
بدون شک بستنی یکی محبوب‌ترین خوراکی‌های دنیا به حساب می‌آید، اما عده‌ای از این خوراکی لذیذ نیز وحشت دارند و نمی‌توانند آن را بخورند.

۱۰- فوبیای نوجوانان
در این فوبیا، شخص ترس زیادی از مواجه شدن با نوجوانان و جوانان دارد و به ندرت با این افراد مواجه می‌شود. البته افراد کمی در دنیا از این فوبیا رنج می‌برند.

۱۱- فوبیای هلند
با توجه به نام این هراس، می‌توانید حدس بزنید که افرادی که با این فوبیا مواجه هستند از چه چیزی می‌ترسند. این افراد از هر چیزی که به کشور هلند ارتباط داشته باشد، هراس دارند.

۱۲- فوبیای خندیدن
کسانی که با این فوبیا مواجه هستند، نباید هیچ برنامه تلویزیونی در ژانر کمدی را مشاهده کنند! زیرا آن‌ها از خندیدن و حتی لبخند زدن نیز هراس دارند.

۱۳- فوبیای به بالا نگاه کردن
این دسته از افراد همیشه در حال حرکت، به زمین نگاه می‌کنند. طوری که گمان می‌کنید احتمالا در جست وجوی چیزی هستند. این افراد حتی از نگاه کردن به آسمان نیز هراس دارند.

۱۴- فوبیای گیاهان
این افراد به قدری از گیاهان می‌ترسند که حتی قادر به صحبت کردن راجع به گیاهان نیستند و این کار باعث اضطراب آن‌ها خواهد شد. این فوبیا زندگی این دسته از افراد را به طور جدی با مشکل مواجه می‌کند.

۱۵- فوبیای آشپزی
این اختلال می‌تواند ناتوان کننده باشد و اگر فرد تنها زندگی کند باعث خوردن غذا‌های ناسالم شود. کسانی که از این فوبیا رنج می‌برند می‌توانند از افراد ماهر در آشپزی بترسند و این ترس و احساس بی کفایتی احتمالا ریشه اختلال در بسیاری از افراد است.

نظر شما