شناسهٔ خبر: 39257772 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توافق ائتلاف اهل سنت عراق با نامزد نخست وزیری شیعیان

گروه‌های اهل سنت پارلمان عراق بر روی نامزد احزاب شیعه برای تصدی پست نخست وزیری به توافق رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العهد، گروه‌های اهل سنت پارلمان عراق بر روی نامزد احزاب شیعه برای تصدی پست نخست وزیری به توافق رسیدند.

بر این اساس، ائتلاف القوی العراقیه که ائتلاف اهل تسنن پارلمان عراق است در نشستی که با حضور محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق تشکیل شد بر روی نامزدی مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعاتی برای تصدی پست نخست وزیری به توافق رسیدند.

گفتنی است برخی منابع اعلام کردند احزاب کُرد موافق نامزد ائتلاف شیعه برای پست نخست وزیری هستند.

 پیشتر حمید المعله، یکی از مسئولان جریان حکمت عراق اعلام کرد: ما در جلسه‌ای که با رهبران جریان‌های سیاسی شیعی عراق در منزل هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح داشیم بر روی گزینه واحد برای تصدی پست نخست وزیری به توافق رسیدیم.

وی افزود: در این نشست ما توافق کردیم که از نخست وزیری مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات حمایت کنیم. الکاظمی از سوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای این پست معرفی شد.

پیش‌تر برهم صالح، رئیس جمهور عراق در اقدامی غیرقانونی عدنان الزرفی که شهروند آمریکا است را مامور تشکیل کابینه کرده بود. این اقدام صالح با مخالفت شدید جریان‌های شیعی عراق که اکثریت پارلمان را برعهده دارند همراه شد. سفارت آمریکا در بغداد نیز در نامه‌ای با دخالت در امور داخلی عراق، پارلمان این کشور را تهدید کرد در صورت عدم رای اعتماد به الزرفی، عواقب بدی در انتظار این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما