شناسهٔ خبر: 39257209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خوزستان خبر داد

طرح فاصله‌گذاری هوشمند در خوزستان اجرا می‌شود

شریعتی از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در خوزستان خبر داد و گفت: در برخی شهرهای خوزستان نزدیک به ۱۱ روز است مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت نشده است که به دلیل رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (سه‌شنبه ۱۹ فروردین) در نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در دزفول که در سالن جلسات سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد:  در برخی از شهرستان‌های استان ۱۱ روز است که به دلیل رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد ابتلای جدید ثبت نشده لذا ضروری است مردم  شهرستان قوانین و مصوبات ستاد مقابله باکرونا را بیشتر رعایت کنند تا این بیماری کنترل شود.

 

استاندار خوزستان افزود: تعطیلی تمام اماکن تفریحی، گردشگری، مذهبی، تاریخی و فرهنگی و اعمال محدودیت‌های مختلف در راستای طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» تنها کافی نیست و مردم نیز باید یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این راستا کمک کنند در غیر این صورت، طرح با شکست مواجه خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: اپیدمی با هوشیاری و رفتار مناسب کنترل می‌شود بنابراین نقش اساسی در حوزه پیشگیری بر عهده مردم خواهد بود و اقدامات حوزه سلامت و سایر دستگاه‌ها در حاشیه است.

 

شریعتی با تأکید بر اینکه رفتار مردم و عملکرد مسئولان منطبق با رفتار و عملکرد ویروس باشد اضافه کرد: نباید شرایط به گونه‌ای شود که افراد برای حفظ معیشت، جان خود را از دست دهند،

 

وی به مصوبات دولت در این خصوص کاهش محدودیت‌های ترافیکی و صنفی اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس تصمیم‌گیری دولت مشاغل کم‌خطر از ۲۳ فروردین فعالیت خود را از سر می‌گیرند و ترددها تا حدودی روان‌تر می‌شود اما اگر منطقه‌ای در خوزستان در وضعیت خطر و قرمز باشد با اعمال تبصره و اجازه از دولت، منطقه‌ای عمل خواهیم کرد و محدودیت‌های صنفی و ترافیکی در منطقه پرخطر را با شدت بیشتری ادامه می‌دهیم.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند خوزستان اجرا می‌شود و اگر عده‌ای از مردم رعایت نکنند و سلامت خود و دیگران را به خطر بیندازند برخورد قضایی و انتظامی خواهیم کرد و با هیچ‌کس تعارف نخواهیم داشت چرا که خط قرمز ما سلامت مردم است.

 

پایان پیام/ 589

نظر شما