شناسهٔ خبر: 39257194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موافق مارک اسپر با استعفای فرمانده نیروی دریایی آمریکا

وزیر دفاع آمریکا استعفای فرمانده نیروی دریایی این کشور را پذیرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا استعفای فرمانده نیروی دریایی این کشور را پذیرفت.

بر این اساس، اسپر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: امروز صبح با استعفای توماس مادلی، سرپرست فرماندهی نیروی دریایی موافقت کردم.

وی افزود: با تایید رئیس جمهور، جیم مک فرسون، معاون فعلی ارتش را به عنوان سرپرست وزارت نیروی دریایی منصوب می‌کنم.

پس از انتشار سخنان توماس مادلی، فرمانده (موقت) نیروی دریایی آمریکا در رسانه ها که برت کروزیر، فرمانده اخراج شده ناو هواپیمابر روزولت را احمق خطاب کرده بود ، وی مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

فرمانده ناو هواپیمابر روزولت پیش‌تر در نامه به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از شیوع گسترده ویروس کرونا در این ناو خبر داده بود. افشای این نامه در رسانه‌ها موجب شد پنتاگون وی را از سمتش اخراج کند. پس این اتفاق، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در سخنانی وی را احمق خطاب کرد.

فرمانده ناو هواپیمابر روزولت پیشتر از ابتلای ۱۱۴ نظامی این ناو به ویروس کرونا خبر داده بود. وی در نامه‌ای خواستار کمک فوری برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این ناو آمریکایی شده بود.

فرمانده این ناو هواپیمابر آمریکایی در نامه‌ای چهار صفحه‌ای خطاب به فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، نوشت: «ما در جنگ نیستیم. هیچ دلیلی ندارد خدمه ناو بمیرند.»

این در حالی است که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است: «هنوز فرصت خواندن نامه ناخدای ناو هواپیمابر آلوده به ویروس کرونا را پیدا نکرده ام.»

مارک اسپر اعلام کرد: «آمریکا هنوز در نقطه تخلیه ناو هواپیمابر قرار ندارد و کمک‌های پزشکی را به این ناو منتقل می‌کند.»

توماس مودلی در این باره گفت: دلیل برکناری این فرمانده نگارش این نامه نبوده بلکه انتشار آن در رسانه ها بوده است. 

انتهای پیام/

نظر شما