شناسهٔ خبر: 39256718 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

روی خط سینما

صاحب‌خبر -

  مسئولان جشنواره فیلم ونیز برای هفتاد‌وهفتمین دوره خود به تدریج آماده می‌شوند و البته گزینه برگزاری آنلاین جشنواره به سبب شیوع ویروس کرونا را هم رد کرده‌اند. هفته گذشته «ژوانا وینسنت» و «کمرون بیلی» مدیران جشنواره تورنتوی کانادا که قرار است از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (در تاریخی نزدیک به جشنواره ونیز) برگزار شود، اعلام کردند برگزاری همزمان آنلاین و حضوری جشنواره را درنظر دارند؛ چراکه مطمئن نیستند مردم به سبب نگرانی از ویروس کرونا در تجمعات حاضر شوند یا خیر.

  با کاهش محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در چین، تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی ازجمله درام جاسوسی ژانگ ییمو، دوباره در چین شروع شد. شهر سینمایی و تلویزیونی ژیانشان در نینگبو در استان ژیچیانگ در شرق چین ازجمله نخستین مناطقی است که کار خود را از سر گرفته و چهار گروه ساخت فیلم کار خود را شروع کرده‌اند و حداقل ۵۰ گروه دیگر دارند آماده می‌شوند تا سرکار برگردند. بر مبنای دستورهای احتیاطی تجمع بیش از ۵۰نفر ممنوع است.

  فیلم‌های کوتاه «معجزه» و «سردرگم» به نویسندگی و کارگردانی سامان کافی به سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم cachinus DE cine اسپانیا راه پیدا کردند. سومین دوره این جشنواره توسط انجمن فرهنگی شهر سیلروس اسپانیا برای ترویج هنر و بیان حس و حرف به‌ صورت تصویر در سه رده سنی کودک و نوجوان و جوانان از سنین ۱۲ تا ۳۰ در تاریخ ۳ می‌۲۰۲۰ برابر با ۱۰ خرداد در تالار شهر سیلروس برگزار می‌شود.

نظر شما