شناسهٔ خبر: 39256474 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۸ کاری که باید در روزهای خانه ماندن برای خودتان انجام دهید 

برای بسیاری از کسانی که در قرنطینه اند، این روزها بسیار استرس زا و عذاب آور می گذرد. با اینکه پیدا کردن راهی برای مثبت اندیشیدن و احساس خوب داشتن بسیار سخت است، اما با راهکارهایی می توانیم کمی از سختی و استرس این روزها را کم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از thephatgirlblog، این روزها بیشتر از هر چیزی باید مراقب خودمان و دیگران باشیم و ارتباطاتمان را بیشتر کنیم؛ این کار را با تماس تلفنی یا مسیج یا هر طریقی که ما را با دیگران در ارتباط نگه دارد، انجام دهیم. به یاد داشته باشید که بیشتر از همیشه با خود و دیگران مهربان باشیم. در ادامه ۸ راهکار را که باید برای مراقبت خود انجام دهید تا این روزهای قرنطینه را به بهترین نحو بگذرانید بخوانید.

۱- با دیگران در ارتباط باشید. همانطور که گفتیم از مزایای تکنولوژی استفاده کنید و از طریق تلفن و اپلیکیشن های بسیاری که برای برقراری ارتباط وجود دارند برای ارتباط با دیگران بهره بگیرید. هیچکس به مدت طولانی بودن در خانه را دوست ندارد. پس این راه می تواند استرس و بی حوصلگی شما را کمتر کند.

۲- کاری که از آن لذت می برید انجام دهید. کتاب های مورد علاقه تان را بخوانید یا فیلم های زیبا ببینید. برنامه های تلویزیونی یا کارتون هایی که در زمان کودکی تماشا می کردید و از دیدن آنها لذت می بردید را دوباره ببینید.    

۳- خلاق باشید. یک دستور غذا یا دسر جدید را امتحان کنید. آلبوم عکس دیجیتالی بسازید. یک وبلاگ درست کنید و در آن بنویسید. به دنبال کارهای خلاقانه رفتن ذهن شما را آرام و باز می کند.

۴- لیستی از آهنگ های مورد علاقه جدید و قدیم خود بسازید تا بعدا در مسیر رفتن به سرکار یا باشگاه بتوانید به آن گوش دهید. غیر از اینکه گوش دادن به موسیقی تأثیر زیادی در بالا بردن روحیه دارد.

۵- به ظاهر خود برسید. حالا که مجبورید مدام دست های خود را با آب و صابون بشویید یا از مایع ضدعفونی استفاده کنید دست هایتان خشک می شوند و باید مراقب آنها باشید تا ظاهر بدی پیدا نکنند و سلامت آنها حفظ شود، بنابراین بعد از هربار شستن از لوسیون ها و کرم های مخصوص دست استفاده کنید. همچنین ماسک های خانگی برای پوست صورت و دست و موی خود درست کنید و خود را مرتب و زیبا نگه دارید.

۶- ورزش کنید. این روزها که باشگاه ها و استخرها بسته است و امکان تمرین در بیرون از خانه وجود ندارد، به این معنی نیست که دست از ورزش کردن بکشید. تمرین های زیادی وجود دارد که می توانید بدون تجهیزات آنها را در خانه انجام دهید. یوگا، برپی، شنای سوئدی، پروانه و طناب زنی جزو این حرکات است. خلاقیت به خرج دهید و از هر وسیله ای که در خانه هست به جای وزنه و دمبل استفاده کنید مثل بطری های آب.

۷- مدیتیشن کنید. گوشه ای خلوت پیدا کنید. ذهن خود را آرام کنید و در لحظه اکنون باشید. به افکاری که در ذهن شما می آیند در مورد گذشته یا آینده توجهی نکنید. 

۸- منظم باشید. اینکه این روزها در قرنطینه هستید به این معنا نیست که به نظم زندگی تان اهمیتی ندهید. ایمیل های خود را ساماندهی کنید، کمد لباس های خود را مرتب کنید. لوازمی را که استفاده نمی کنید دور بیندازید یا از آنها به شکلی دیگر استفاده کنید. یکی از روش های کاربردی مرتب کردن کمد لباس هایتان روش معروف به کن ماری است که می توانید از لینک زیر در مورد آن بخوانید: 

تصاویر | چگونه همه لباس‌هایمان را در یک کمد کوچک جا دهیم؟

نظر شما