شناسهٔ خبر: 39256078 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صدیقی: تای‌چی پرچم‌دار مسئولیت‌های اجتماعی شده است/ در برگزاری مسابقات آنلاین پیشرو بودیم

رئیس کمیته تای‌چی فدراسیون ووشو گفت: این روزها تای‌چی پرچم‌دار مسئولیت‌های اجتماعی شده است و تمام تلاش خود را انجام داده است که ورزش را در کنار مردم قرار بدهد.

صاحب‌خبر -

امیر صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری مسابقات آنلاین تای‌چی در خانه اظهار داشت: این روزها تای‌چی پرچم‌دار مسئولیت‌های اجتماعی شده و تمام تلاش خود را انجام داده که ورزش را در کنار مردم قرار بدهد. در ابتدا تلاش کردیم دسترسی ورزشی را برای مردم راحت کنیم و در این شرایط خاص ورزش را به خانه آنها ببریم. با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها و ممنوعیت ورزش در امکان عمومی تنها کار ما اجرای طرحی بود که ورزش را به خانه مردم ببریم و اولین ورزشی در ایران بودیم که این طرح را پیاده کردیم.

وی تصریح کرد: از روزهای ابتدایی تعطیلی باشگاه‌ها در نخستین روزهای ابتدایی اسفندماه، طرحی به نام «تای‌چی در خانه» را راه‌اندازی کردیم. تای‌چی علاوه بر تحرک فیزیکی به افزایش سطح ایمنی بدن نیز کمک خواهد کرد که این موضوع از لحاظ علمی ثابت شده است. در این مدت با حمایت فدراسیون ووشو، وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما توانستیم در شبکه تلویزیونی هفته‌ای 5 نوبت آموزش تای‌چی داشته باشیم و در کنار آن در فضای مجازی بیش از 100 ساعت محتوای آموزشی تولید کردیم.

رئیس کمیته تای‌چی فدراسیون ووشو ادامه داد: اساتید رسمی فدراسیون ووشو در این مدت به صورت زنده در شیکه‌های اجتماعی به آموزش تای‌چی پرداختند. در حال حاضر نیز روزی دو نوبت اساتید ما در ساعت‌های مختلف به صورت رایگان تای‌چی را آموزش می‌دهند. از طرفی به این جمع بندی رسیدیم که برای تکاپو، خارج نشدن ورزشکاران از سطح آمادگی جسمانی خود و ایجاد تجربه برای کسانی که به تازگی به تای‌چی رو آورده‌اند طرح مسابقات آنلاین تای‌چی را کلید زدیم.

وی افزود: این طرح از چند روز پیش آغاز شده و تا ابتدای اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و فیلم‌های ارسالی توسط داوران ما مورد ارزیابی خواهد قرار گرفت و نفرات برتر مشخص خواهند شد. این اتفاق کار نویی است که در کشور نمونه آن را ندیدیم و در دنیا نیز جز پیشروترین کشورها خواهیم بود.

صدیقی در خصوص اینکه حضور در این مسابقات برای ورزشکاران حرفه‌ای است، گفت: حضور در مسابقه برای عموم آزاد است و هیچ هزینه‌ای نیز ندارد. بحث اولی که می‌خواستیم مردم فیلم‌های خود را برای ما ارسالی کنند به جهت همگانی کردن این ورزش بود اما در طرح مسابقات آنلاین نگاه رقابتی را پیش گرفتیم و هر کسی فرم‌ها و حرکات رقابتی را درست‌تر انجام بدهد به نتیجه خواهد رسید، البته با بهتر شدن شرایط مسابقات قهرمانی کشور را برگزار خواهیم کرد. مهر ماه سال جاری مسابقات قهرمانی جهان تای‌چی در ایتالیا برگزار خواهد شد و ما دوست داریم با این کار ورزشکاران حرفه‌ای ما آمادگی خود را از دست ندهند و با حضور در مسابقات آنلاین مورد ارزیابی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما