شناسهٔ خبر: 39256034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اتحادیه میهنی کردستان:

سناريوي «نه به علاوي» در پارلمان براي الزرفي تکرار خواهد شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تأکید کرد که «عدنان الزرفی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت با وجود مخالفت شش فراکسیون، شانسی برای رأی آوردن در پارلمان ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حزب «اتحادیه میهنی کردستان» عراق تأکید کرد که عدنان الزرفی نامزد تشکیل کابینه، با مخالفت شش فراکسیون شیعه پارلمان مواجه است، بنابراین با سناریوی مخالفت با «محمد علاوی» در پارلمان مواجه شده و رأی نخواهد آورد.
«شیروان میرزا» نماینده این اتحادیه در پارلمان عراق در این باره گفت که الزرفی با وضعیت دشواری مواجه است و هیچ شانسی برای رأی آوردن در پارلمان ندارد.
او در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت، شش فراکسیون شیعه مخالف الزرفی به شدت با نخست‌وزیری الزرفی مخالف هستند و همین امر رأی آوردن او را دچار مشکل کرده است.
این نماینده اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق همچنین گفت که فراکسیون‌های شیعه تقریبا همگی با نخست‌وزیری «مصطفی الکاظمی» موافق هستند و فراکسیون‌های کُرد نیز در صورت توافق فراکسیون‌های شیعه مخالفتی با نخست‌وزیری الکاظمی نخواهند داشت.
برخی از جناح‌های سیاسی شیعی در تلاش برای انتخاب جایگزین الزرفی و معرفی او به عنوان گزینه جدید نخست‌وزیری هستند زیرا نخست وزیری عدنان الزرفی را غیرقانونی و مخالف اصول و چارچوب‌های قانون اساسی کشور می‌دانند.
در همین ارتباط رهبران برخی جریان‌های سیاسی شیعه از جمله «سید عمار الحکیم» رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون در منزل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح جلسه تشکیل دادند و طی آن مسئله نامزدی مصطفی الکاظمی برای نخست‌وزیری را طرح کردند.

نظر شما