شناسهٔ خبر: 39255662 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

انحصار لیمو ترش و شیرین کشور برای ۵ نفر است!

روزنامه جوان

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه با با ابراز تأسف از اقدام سودجویان در انبار کردن لیموترش و سیر گفت: انحصار لیموی ترش و شیرین در کل کشور برای پنج نفر است. با بررسی‌های انجام شده متوجه دپوی این میوه‌ها حتی در زیرزمین خانه‌ها شدیم!

صاحب‌خبر -
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در ادامه گرانی قیمت چهار کالای پر مصرف لیمو ترش، لیمو شیرین، زنجبیل و موز رئیس اتحادیه بارفروشان تهران روز گذشته در گفتگو با رسانه ملی از وجود انحصار در فروش و عرضه این کالا‌ها خبر داد و گفت: پیش از تعطیلات نوروز، با کسب اطلاع از دپو این چهار قلم کالا در انبار‌ها، در ساعت یک شب انبار‌ها را رصد کردیم و طی دو روز فقط از یک انبار ۴۰۰ تن لیموترش بار زدیم و قیمت‌ها را شکستیم. آدرس‌ها را به رئیس بسیج اصناف هم دادیم. اخیراً نیز با رصد انبار‌ها ۳ تا ۴ هزار تن لیمو ترش و لیمو شیرین کشف شد‌ه‌است.

مصطفی دارایی‌نژاد اظهار داشت: متأسفانه لیمو‌ترشی که باید ۶ تا ۷ هزار تومان به فروش برسد، از سوی دلالان به ۳۵ هزار تومان افزایش یافته‌است. ما هفته قبل به صنعت و معدن، اتاق ایران و تعزیرات و کلیه بازرسان سراسر کشور اعلام کردیم که لیمو ترش دست چهار، پنج نفر سودجو افتاده‌بود که در سردخانه‌ها دپو کرده‌بودند.

وی افزود: از ۱۰ روز قبل به رئیس تعزیرات حکومتی استان تهران و اتاق تهران نامه زدیم، آدرس این چهار، پنج نفر را دادیم و انبار‌های آن‌ها را اعلام کردیم؛ در همان هفته لیموترش را کیلویی ۳۰ هزار تومان در میدان میوه و تره بار فروختند و ظرف سه روز هماهنگی انبار‌های آن‌ها را هم گرفتیم و توزیع کردیم و همین الان قیمت لیموترش در میدان ۱۷ هزار تومان است و تا ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود. رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: قوه قضائیه به ما اجازه نداده وگرنه اسامی این چند نفر متخلف را اعلام می‌کردم، اما در چنین وضعیتی کسی اجازه سودجویی ندارد. دارایی‌نژاد با اشاره به اینکه زمینه تولید لیمو شیرین در سال جاری از لیمو ترش کمتر، اما تقاضا برای آن بسیار زیاد بود، افزود: قیمت لیمو شیرین در اسفند ماه تا ۱۲ هزار تومان هم افزایش پیدا کرد، اما ما برای این محصول قیمت ۸۵۰۰ تومان را تعیین کردیم.

نظر شما