شناسهٔ خبر: 39255646 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در تیتر امشب مطرح شد؛

جزئیات اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در دستگاه‌های اجرایی

دستگاه های دولتی مجموعه ای از خدمات ارائه می دهند که مختل شدن هر کدام از آن ها، مقابله با کرونا را تحت تاثیر قرار می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص جزئیات اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ادارات تصریح کرد: از همان روز‌های نخست شیوع کرونا در کشور دستورالعمل‌های بهداشتی برای اجرا در ادارات دولتی و خصوصی صادر شد که در آن راهنمای بهداشت محیط و فضا‌های اداری هم مدنظر قرار گرفت.

او ادامه داد: با توجه به ضرورت تضمین سلامت کارکنان که سرمایه‌های دولت هستند، بخشنامه نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در دستگاه‌های اجرایی بعد از ۲۳ فروردین ماه ابلاغ شد که بر این اساس دستگاه‌های اجرایی موظف شدند با حضور دوسوم کارکنان خدمات ارائه کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بازرسان وزارت بهداشت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات نظارت می‌کنند.

انصاری تاکید کرد: طبخ و توزیع غذا در ادارات تهران از ۱۵ اسفند گذشته ممنوع شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد:  مسئولان دستگاه اجرایی باید با یک‌سوم کارکنان دستگاه‌ها وظایف خود را  انجام دهند و در صورت انجام نشدن وظایف این تعداد کارکنان با دورکاری، برای بقیه کارکنان تا سقف یک‌سوم مرخصی درنظر بگیرند.

او افزود: این مرخصی، جزء مرخصی استحقاقی کارکنان منظور نخواهد شد و با حقوق است.

انصاری تاکید کرد: دستگاه های دولتی مجموعه ای خدمات را ارائه می دهند که مختل شدن هر کدام از آن ها برنامه مقابله با کرونا را تحت تاثیر قرار می دهد.

او تصریح کرد: دولت ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارمند دارد که  کمتر از ۱۵ درصد از نیروی کار در دولت و نهاد عمومی و نیروهای مسلح  مشغول به کارند. ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کار آموزشی می‌کنند که از اول اسفند تعطیل هستند. ۵۰۰ هزار نفر کادر وزارت بهداشت و درمان که درگیر مبارزه با کرونا هستند و اکنون دو برابر قبل کار می‌کنند.

انصاری ادامه داد: بخش های نظامی مسئولیت حفظ امنیت کشور را بر عهده دارند. بخش‌های شهرداری هم مسئول  برقراری نظم و بهداشت شهر هستند. با احتساب این نیروها تنها ۵۰۰ هزار نفر باقی می مانند که برای ارائه خدمات به حدود دو سوم آن‌ها نیاز داریم البته انجام کار باید با رعایت پروتکل‌ها ی ارائه شده باشد.

او افزود: طبق پروتکل های بهداشتی فعالیت‌های اداری و بخش خصوصی به تدریج از کم ریسک تا پر خطر شروع می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه  ۷۰۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند گفت: بیشتر سازمان‌ها به راحتی می‌توانند با دورکاری و اینترنت در بستر وب فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

او افزود: نامه نگاری‌های اداری حتما باید سیستمی انجام شود اما مکاتبات محرمانه و طبقه بندی شده که به حضور فیزیکی در اداره نیاز دارند، از این قاعده مستثنی هستند و طبق ابلاغ ما این نامه‌ها باید ضدعفونی شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود تا با فعالیت بخش خصوصی تداخل نداشته باشد که این امر به کاهش ترافیک کمک می‌کند.

انصاری در ادامه در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت گفت:  نحوه افزایش حقوق کارکنان دولت در تبصره ۱۲ قانون بودجه مشخص است و تصمیم خوبی برای حمایت از کارکنانی که حقوق پایین تری دارند گرفته شده است.

او ادامه داد: طبق قانون امسال ۱۵ درصد به حداقل حقوق کارکنان اضافه می شود . با توجه به اینکه حداقل حقوق سال گذشته ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بود با اعمال ۱۵ درصد افزایش این رقم به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می رسد اما امسال حداقل حقوق در قانون بودجه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده که پرداخت تفاوت تطبیق حقوق بر عهده دولت است.

انتهای پیام/

نظر شما