شناسهٔ خبر: 39254318 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

خبر 20، 19 فروردین 99

سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب روز نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پنجشنبه، ۲۱ فروردین مصادف با نیمه‌ی شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با ملت شریف ایران سخن خواهند گفت. سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت زنده از شبکه خبر پخش میشود.
************
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: به علت رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت جامعه هیچ مراسمی با حضور مردم در مسجد مقدس جمکران نخواهد شد.
***************
رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس، آخرین وضع شیوع کرونا رو در خراسان‌های جنوبی و شمالی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بررسی کرد.
**************
در نخستین جلسه علنیء مجلس بعد از شیوع کرونا، اقدامات و ظرفیت‌های مقابله با کرونا در کشور، بررسی شد. در این جلسه، وزیران بهداشت و کشور، و رئیس سازمان برنامه و بودجه، حضور داشتن.
*******
وزیر بهداشت با اعلام اینکه از امروز مرحله دوم طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا کلید خورده گفت مرحله اول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا یک دستاورد بزرگ ملی بود که در دنیا به عنوان رکورد تاریخی ثبت شد. دکتر نمکی گفت: هدف مرحله دوم اجرای فاصله‌گذاری هوشمند متعاقب فاصله‌گذاری اجتماعیه. در اجرا و نظارت این مرحله هم، همه مردم و نمایندگان کسب و کار و اصناف همکاری دارن.
وزیر بهداشت گفت: در مرحله دوم افراد بدون علامت که منشأ عفونت هستن، شناسایی میشن.
******
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا، متاسفانه سوءمصرف الکل، موجب فوت و مسمومیت بیش از سه هزارو ششصد تن شده. **
***************
کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا در نخستین اطلاعیه خود اعلام کرد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا اطلاع بعدی ادامه دارد. در این اطلاعیه جزییات طرح فاصله گذاری هوشمند که از ۲۳ فرودین در همه استان بجز استان تهران و دراستان تهران از ۳۰ فروردین اجرا میشه تشریح شده.
*************
با اومدن کرونا فاصله مطمعن اجتماعی در مکان‌های عمومی یک و نیم متر شده. از هم دور بمونیم تا کرونا هم هرچه زودتر از هممون دور بشه.
 
<div id="video-display-embed-code_279433" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771259/279433?width=400&height=300"></script></div>

***********
تنها راه موثر مبارزه با ویورس کرونا رعایت اصل ماندن در خانه است. اصلی که بسیاری از مردم به خوبی رعایت می‌کنن، اما این روز‌ها شمار افرادی که این موضوع رو رعایت نمی‌کنن هم کم نیست.
***
بخش خصوصی، پای کار تولید لوازم بهداشتیء مورد نیاز کشور... معاون اول رییس جمهور، امروز به شهرک صنعتی نصیر آبادء رباط کریم رفت تا واحدی رو که با تغییر کاربری، روزانه ۳۰ هزار ماسکء پزشکی و فیلتردار* تولید میکنه، افتتاح کنه.

آقای جهانگیری با اشاره به اینکه با حرکتء جهادی، تونستیم تجهیزات موردنیازء مقابله با کرونا را در داخل* کشور تولید کنیم، گفت: در روز‌های نخستء شیوع کرونا، وقتی کالا‌های سفارش داده شدهء ما آمادهء بارگیری به سمت ایران بود، برخی کشور‌ها به بهانه تحریم، مانع از ارسال این محموله‌ها شدن.
***************
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تاکنون آزمایش کرونای ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور مثبت بوده.
از این تعداد مبتلا ۲۷۰۳۹ نفر بهبود یافتن. متاسفانه تاکنون ۳۸۷۲ نفر هم جونشون رو از دست دادن.
**************
در این روز‌های شیوع کرونا، کادر درمانی، دلسوزانه و خستگی ناپذیر، شبانه روزی در تلاشن تا جانء بیماران رو نجات بدن. ما هم با موندن در خونه و رعایت نکات بهداشتی، سهم خودمون رو در مبارزه با این بیماری، ادا کنیم.
***********
از ۳۰ محصولء جدیدء دارویی در شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی با حضور وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی، رونمایی شد.

*****************
سخنگوی سازمان هواپیمایی گفته مسافران، هنگام ورود به پایانه‌های فرودگاهی، ازنظر سلامتی، بررسی می‌شن. به گفته‌ی آقای جعفرزاده، اگر مسافری، تب یا علائمء دیگه‌ای داشته باشه، اجازه ورود به هواپیما را نخواهد داشت.
**************

شمار مبتلایان به کرونا در جهان، به بیش از یک میلیون و ۳۶۳ هزار نفر افزایش یافته. از این تعداد، حدود ۲۱ درصد، یعنی ۲۹۳ هزار نفر بهبود یافتن. متاسفانه ۷۶ هزار نفر هم تاکنون جان باختن.
************
فعالیت سامانه جدید بارشی در نیمه شمالی کشور و استان‌های خوزستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد...
بارندگی‌ها در مناطقی از آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی و خراسان‌های شمالی و رضوی، شدت بیشتری داره. با افزایش بارندگی ها، درباره آب‌گرفتگیء معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی، وقوع سیلاب و صاعقه، بارش تگرگ و لغزندگی جاده‌های کوهستانی، هشدار داده شده.
در ۱۹ امین روز بهار، چهرهء شهر‌های استان اردبیل، زمستونی بود. در زنجان هم بارش‌ها به صورت تگرگ بود.
در شمالء سیستان و بلوچستان، دو مسیر فرعی «هیرمند ـ بُنجار» و «اَدیمی ـ اکبرآباد» به علت سیل، بسته شده.
در تهران، هواشناسی پیش بینی کرده بارش‌های بهاری تا ۲۴ فروردین، ادامه داره.
درباره آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در همه نقاط این استان هم هشدار داد

برچسب‌ها:

نظر شما