شناسهٔ خبر: 39253268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید نیم میلیون ماسک سهم گروههای جهادی بابل برای شکست کرونا

ساری - ایرنا - فرمانده سپاه بابل گفت: گروهای جهادی این شهرستان برای شکست کرونا تاکنون ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید و توزیع کردند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مرتضی رمضانی روز سه شنبه در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای دختران امیرکلای بابل افزود: شهرستان بابل با تشکیل ۷۲۰ گروه جهادی که ۶۰۰ گروه آن در روستاها و بقیه در شهرها بوده است، برای شکست کرونا ، ضد عفونی معابر و اماکن عمومی ، منازل و بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل را به صورت شبانه روزی در دستور کار خود قرار داد.

وی گفت: گروههای جهادی بابل ۷۵ کارگاه تولیدی ماسک و گان راه اندازی کردند و در این کارگاهها 2 هزار و ۹۰۰ عدد گان و ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید شد.

وی اظهار داشت: ماسک های تولید شده در این کارگاهها به مراکز درمانی، نانوایی ها، خانواده های مبتلا به کرونا ، خانه های بهداشت در روستاها و در بین شهروندان  عادی در شهر و روستا به صورت رایگان توزیع شده است.

وی افزود: سپاه بابل با راه اندازی مرکز ۱۶ ساعته سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از شهروندان و بیماران مشکوک به کرونا، تست آزمایش و سی تی اسکن به صورت رایگان انجام می دهد.

سرهنگ رمضانی ابراز امیدواری کرد با وحدت و همدلی و همراهی مردم هر چه زودتر بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

شهرستان بابل که از ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک و رسانه ای کردن آن در یکم اسفند ماه، دروازه ورودی کرونا به مازندران نامیده شد ، بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۱۵ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

 همچنین بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون طبق آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  به ۱۸۰ نفر کاهش یافت.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

نظر شما