شناسهٔ خبر: 39253018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

عربستان از احتمال ابتلای صد‌ها هزار نفر به کرونا خبر داد / ۲۷۲ ابتلا در ۲۴ ساعت

فارس

وزارت بهداشت عربستان مرحله پیش روی این کشور را در بحبوحه بحران کرونا بسیار دشوار خواند و از احتمال ابتلای صدها هزار نفر از شهروندان و افراد مقیم این کشور به این بیماری خبر داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت عربستان روز سه شنبه از ثبت ۲۷۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد که این تعداد، بیش‌ترین آمار روزانه موارد ابتلا به این ویروس در عربستان است.

«محمد العبد العالی» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت عربستان امروز در نشستی خبری از افزایش شمار مبتلایان به ۲۷۹۵ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس) وزارت بهداشت عربستان پیش از این میانگین روزانه موارد ابتلا به کرونا را دیروز با ثبت 138 مورد داشته است.

العبد العالی همچنین از ثبت سه مورد جدید فوتی از میان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت که با احتساب این تعداد شمار کل جان باختگان کرونا به ۴۱ نفر رسیده است

عربستان شمار کل بهبودیافتگان را هم ۶۱۵ نفر اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان گفت میزان تعهد شهروندان سعودی به تدابیر قرنطینه به ۵۰ درصد می‌رسد و اگر شهروندان و افراد مقیم عربستان نخواهند به دستور العمل‌ها پایبند باشند وارد مراحل دشوار خواهیم شد.

او تجمعات انسانی در شهرهای عربستان را نگران کننده خواند و گفت:« در صورتی که به دستور العمل‌ها پایبند نباشیم صدها هزار نفر در عربستان به کرونا مبتلا خواهند شد و دیگر این بیماری قابل کنترل نخواهد بود».

او با بیان اینکه همه اقدامات عربستان در زمینه مبارزه با کرونا تاکنون ثمر بخش نبوده است، گفت:« برخی از اقدامات مثل بستن گذرگاه‌ها مفید بوده است، اما مهم‌تر از هر چیز ماندن در خانه است و بررسی‌ها نشان داده 50 درصد مردم به این قضیه متعهد نیستند، تجمع‌ها در محل‌های تجاری نگران کننده است».

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان درباره دوره اوج بیماری هم گفت: «ما در عربستان هنوز در مرحله‌ای هستیم که خیلی زود است که بگوییم این دوره را گذرانده‌ایم هیچ جای دنیا هنوز به این مرحله نرسیده است».

او درباره سناریوهای احتمالی وضعیت کرونا در عربستان گفت: مطالعات می‌گوید که آمار مبتلایان افزایش خواهد یافت، اما محدود خواهد بود همه دنیا از چند ماه صحبت می‌کنند، هیچ جای دنیا نمی‌دانند کی این ویروس نابود می‌شود. می‌تواند بدترین سناریو رخ دهد.

عبدالعالی گفت: «با شرایط کنونی و عدم پایبندی عده‌ای به مقررات این احتمال وجود دارد که صدها هزار نفر در عربستان به کرونا مبتلا شوند این یک سناریو توهمی نیست».

او درباره وضعیت ماه رمضان و حج تمتع گفت: «اگر محدودیت‌ها و خطر بیماری در هفته‌های آتی به همین شکل ادامه داشته باشند اقداماتی را اتخاذ خواهیم کرد».

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما