شناسهٔ خبر: 39252243 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اگر به «جزیره شاتر» اسکورسیزی علاقه دارید، این فیلم‌ها را هم ببینید

فیلم سینمایی «جزیره شاتر» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی از بهترین‌های ژانر مهیج روانشناختی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مارتین اسکورسیزی از کارگردان‌هایی نیست که فیلم مهیج در ژانر روانشناختی بسازد. او معمولاً داستان‌هایی از دید و زندگی مافیایی می‌سازد و تبحر اصلی او در این زمینه است، اما وقتی فیلم سینمایی جزیره شاتر را ساخت بسیار موفق بود.

در فیلم سینمایی جزیره شاتر لئوناردو دی کاپریو به عنوان یک مارشال آمریکایی نقش آفرینی کند که یه یک تیمارستان در یک جزیره دور دست می‌رود تا بر روی پرونده نا پدید شدن یکی از بیماران تحقیق کند.

پس از چندین فلش بک آزار دهنده و داستان گیج کننده مشخص می‌شود که این پرونده شیطانی‌تر از آن که این مامور مارشال تصور آن را می‌کرده است. در ادامه چند فیلمی که در صورت علاقه به «جزیره شاتر» باید آن هارا تماشا کنید، معرفی می‌کنیم.

باشگاه مبارزه

اگر به «جزیره شاتر» اسکورسیزی علاقه دارید این فیلم هارا از دست ندهید
در باشگاه مبارزه که از رمانی به همین نام به نوشته چاک پالانیک اقتباس شده، دیوید فینچر همانند جزیره شاتر به روان شخصیت اصلی خود می‌پردازد. برد پیت و ادوارد نورتون بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. ادوارد نورتون در نقش راوی است و پیت در نقش تیلور داردن یک صابون ساز ظاهر می‌شود. آشنایی این شخصیت ها که در انتهای فیلم به یک شخصیت واحد می‌رسند، داستان‌های عجیبی را به وجود می‌آورد.

روانی آمریکایی

اگر به «جزیره شاتر» اسکورسیزی علاقه دارید این فیلم هارا از دست ندهید

بیشترین بخش مهیج فیلم سینمایی جزیره شاتر، این است که مشخص نیست چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست. نه برای شخصیت فیلم و نه برای مخاطبی که فیلم را می‌بیند. فیلم روانی آمریکایی نیز به همین ترتیب عمل می‌کند. این فیلم سینمایی از کمدی سیاه کار خود را آغاز می‌کند و در میانه فیلم به یک فیلم مهیج روانشناختی تبدیل می‌شود. کریستین بیل در نقش اصلی فیلم بسیار موفق بود.

دختر گمشده

اگر به «جزیره شاتر» اسکورسیزی علاقه دارید این فیلم هارا از دست ندهید

دیوید فینچر گیلیان فلین را برای اقتباس از رمانی که خودش نوشته بود به خدمت گرفت تا آن را به یک فیلم نامه تبدیل کند که نتیجه آن فیلم «دختر گمشده» شد. بن افلک در این فیلم سینمایی در نقش نیک بازی می‌کند که به نظر می‌رسد یک فرد معمولی باشد، اما او بعد از آنکه همسرش گم می‌شود و مظنون اصلی است، به دشمن شماره یک مردم تبدیل می‌شود.

راننده تاکسی

اگر به «جزیره شاتر» اسکورسیزی علاقه دارید این فیلم هارا از دست ندهید

فیلم سینمایی راننده تاکسی که توسط خود اسکورسیزی کارگردانی شده، شاید تاریک‌ترین و آزار دهنده‌ترین فیلم روان شناختی باشد که تا به حال ساخته شده است. این فیلم داستان تراویس بیکل یک کهنه کار جنگی را روایت می‌کند که به یک اختلال استرسی دچار شده و با کار کردن به عنوان راننده تاکسی نیویورک سعی می‌کند مشکل بی خوابی خود را از یاد ببرد. زمانی که او می‌بیند خیابان‌های شهر پر از جرم است، تصمیم می گیرد خودش قانون را اجرا کند.


نردبان یعقوب

اگر به «جزیره شاتر» اسکورسیزی علاقه دارید این فیلم هارا از دست ندهید
نردبان یعقوب یکی از فیلم‌های این ژانر است که نادیده گرفته شده است. همانند جزیره شاتر این فیلم، بیننده را تا اعماق روان شخصیت اصلی فیلم فرو می‌برد. در این فیلم تیم رابینز در نقش یعقوب یک سرباز کهنه کار جنگ ویتنام نقش آفرینی می‌کند که به خاطر تجربه‌هایی که از جنگ داشته، سلامت عقلی خود را از دست داده است و تلاش می‌کند از حقیقت ماجرا‌هایی که برای وی اتفاق می‌افتد، پرده بردارد.

زندانیان

اگر به «جزیره شاتر» اسکورسیزی علاقه دارید این فیلم هارا از دست ندهید
پیش از فیلم سینمایی «سیکاریو»، «ورود» و «بلید رانر ۲۰۴۹» دنیس ویلنوو یکی از مهیج‌ترین فیلم‌های هالیوود را ساخت و توانایی‌های فیلمسازی خود را نشان داد. هیو جکمن در این فیلم نقش یک مرد معمولی خانواده دار را روایت می‌کند که دختر خودش و دوستش زمانی که در خیابان بودند، ربوده می‌شوند. در حالی که تحقیقات پلیس ثمری نمی‌دهد، شخصیت جکمن به دنبال این می‌افتد که قانون را با دستان خودش اجرا کند تا بتواند دخترش را نجات دهد.

انتهای پیام/

نظر شما