شناسهٔ خبر: 39252187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

حمایت ایران از روند صلح در افغانستان

صاحب‌خبر -
خرداد: وزیر امور خارجه بر محوریت ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید و حمایت ایران را از روند صلح با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی افغانستان اعلام کرد.

به گزارش خرداد به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز سه شنبه  در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله گفت وگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفت وگو ضمن تبادل تبریکات سال نو در خصوص موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و گفت وگوهای بین الافغانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا گفت وگو کردند.

محمد جواد ظریف بار دیگر بر محوریت ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید و حمایت ایران را از روند صلح با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی افغانستان در چارچوب قانون اساسی آن کشور اعلام کرد.

غنی و عبدالله نیز در این گفت وگوی تلفنی، متقابلا ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از اعلام آمادگی کشورمان برای کمک به حل مشکلات سیاسی افغانستان استقبال کردند.

نظر شما