شناسهٔ خبر: 39251917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در خراسان شمالی / از نان صلواتی تا دیدار مدافعان سلامت

مدیر بنیاد مهدی موعود خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های نیمه شعبان با توجه به شرایط کنونی جامعه گفت: برنامه‌های متنوعی در بخش‌های اجتماعی، مجازی و همچنین دیدار با مدافعان سلامت استان به مناسبت سالروز ولادت امام زمان در نظر گرفته‌شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای مراسم ویژه نیمه شعبان در بجنورد و خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به تأکیدات فراوان برای گرامی داشتن روز و شب نیمه شعبان در احادیث و روایات و همچنین وضعیت شیوع ویروس کرونا در جامعه و توصیه‌های اکید پزشکی مبنی بر عدم ایجاد اجتماعات، برنامه نیمه شعبان به‌صورت پویش‌های مختلف مجازی، تلویزیونی و در خانه‌های مؤمنان به‌صورت خانوادگی اجرا می‌شود.

وی برنامه‌های پیشنهادی برای اجرا در منازل را اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن‌های خانوادگی در شب و روز نیمه شعبان در منازل و احیا شب نیمه شعبان در منازل با توجه به سفارش‌های مؤکد برای این عمل که در برخی منابع احتمال شب قدر را به این روز نسبت داده‌اند، ازجمله مهم‌ترین اعمال در منازل است.

مدیر بنیاد مهدی موعود خراسان شمالی همچنین از اجرای چندین پویش و مسابقه در فضای مجازی و رسانه ملی خبر داد و گفت: مسابقات کتاب‌خوانی توسط ادارات، نهادها و هیات های مذهبی، پویش #به_یاد_او و همچنین #استغاثه به امام عصر، حضور کارشناسان مهدویت در رسانه ملی و تبیین موضوعات غیبت امام زمان و ظهور بخشی از تدارک دستگاه‌های مختلف برای گرامیداشت نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان است.

وی همچنین برخی اقدامات اجتماعی نیز به مناسبت نیمه شعبان توسط گروه‌های جهادی و مردمی مورداشاره قرارداد و افزود: تهیه بسته‌های ارزاق معیشتی، بهداشتی برای اقشار محروم و حاشیه شهرهای استان به‌خصوص بجنورد، مشارکت نانوایان در طبخ و توزیع نان رایگان به نیت سلامتی امام زمان در روستاها و مناطق محروم ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های اجتماعی به مناسبت نیمه شعبان است.

دانش‌طلب در انتها از برنامه ویژه مجموعه مهدی موعود به علت شیوع کرونا خبر داد و گفت: حضور در بیمارستان‌ها، دیدار از کادر درمانی و مدافعان سلامت جامعه که این روزها در خط مقدم مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار دارند، برنامه ویژه‌ای است که در استان خراسان شمالی به مناسبت نیمه شعبان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما