شناسهٔ خبر: 39251382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تجمع مهاجران آفریقایی در مرز یمن در بحبوحه کرونا+ فیلم

تعدادی از فعالان یمنی با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی درباره تجمع مهاجران آفریقایی در مرز یمن پس از آنکه عربستان آن‌ها را به خاک خود راه نداده ، هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فعالان یمنی تصاویر و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که نشان می‌دهد شمار زیادی از مهاجران آفریقایی در منطقه الرقو از توابع استان صعده(شمال یمن) در مرز عربستان تجمع کرده‌اند.

فعالان و روزنامه‌نگاران یمنی با انتشار این تصاویر درباره افزایش تعداد مهاجران در مرز در سایه شیوع ویروس کرونا هشدار دادند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در همین ارتباط «محمد عبدالله المسمری» فعال یمنی با انتشار فیلمی نوشت : «موضوع جدی است و بایستی حوثی‌ها و دولت هادی با هماهنگی هم اتاق عملیاتی را برای مقابله با این تجمع‌ها که تهدیدی برای یمن است، تشکیل دهند، در صورت ابتلای یکی از مهاجران به ویروس کرونا خطر به منطقه (خلیج فارس) امتداد می‌یابد».

یک فعال دیگر نیز در حساب توئیتری خود نوشت:«ده‌ها مهاجر آفریقایی در منطقه الرقو در استان صعده هستند و به نظر می‌رسد که آن‌ها از ورود به خاک عربستان ممانعت شده و به سمت اراضی یمن بازگشته‌اند».

 

 

منطقه الرقو یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های غیررسمی در مرز یمن و عربستان سعودی است که قاچاق مهاجران از یمن به عربستان از این منطقه انجام می‌شود.

پیشتر چهار سازمان وابسته به سازمان ملل از کشورهای جهان برای حمایت از آوارگان، مهاجران و پناهندگان در برابر خطر شیوع ویروس کرونا درخواست کرده بودند.

گزارش‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۵۰ هزار مهاجر وارد یمن شده‌اند که در مقایسه با ۲۰۱۷ افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/

نظر شما