شناسهٔ خبر: 39251381 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ائتلاف "النصر" فاش كرد؛ آمادگی الزرفی برای كناره‌گيری از تشكيل دولت به شرط توافق فراکسیون شيعی

یک نماینده ائتلاف پارلمانی النصر در عراق فاش کرد که در صورت توافق فراکسیون‌های شیعه برای تغییر نخست‌وزیر مکلف،"عدنان الزرفی" آماده انصراف از تشکیل کابینه است.

صاحب‌خبر -

العالم- عراق

به گزارش العالم، "فلاح الخفاجی" نماینده ائتلاف النصر در پارلمان عراق، امروز- سه‌شنبه- در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق( واع) اعلام کرد، این ائتلاف و همچنین "عدنان الزرفی" امضاهای شخصی روسای فراکسیون‌ها را برای معرفی جایگزینی به عنوان نخست‌وزیر مکلف خواستار شده‌اند.

الخفاجی خاطرنشان کرد، در صورتی‌که توافق شبه‌کامل شیعه برای تغییر نخست‌وزیر مکلف وجود داشته باشد الزرفی آمادگی کامل برای کناره‌گیری از این پست را دارد.

وی در عین حال تأکید کرد که هیچ اجماعی درخصوص معرفی نامزد جدید برای جایگزینی نخست‌وزیر مکلف وجود ندارد.

در حالی‌که پیشتر "حسن فدعم" نماینده فراکسیون پارلمانی "حکمت" از حصول توافق برای ارسال نامزد جدید برای جایگزینی نخست‌وزیر مکلف به "برهم صالح" رئیس‌جمهوری، خبر داده بود.

حسن فدعم، روز گذشته در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار داشت، گروه‌های سیاسی روز یکشنبه در منزل "هادی العامری" رئیس ائتلاف الفتح برای بحث و تبادل نظر بر سر معرفی عدنان الزرفی به عنوان نخست‌وزیر نشست برگزار کردند و در این نشست رئیس ائتلاف دولت قانون، رئیس جریان حکمت، رهبر جنبش عطاء و برخی از شخصیت‌های شیعی حضور داشتند.

به گفته فدعم، در نشست مذکور توافق شد که" مصطفی الکاظمی" به عنوان جایگزین عدنان الزرفی رسما به رئیس‌جمهور معرفی شود.

این نماینده پارلمان در عین حال گفت: ما اینک سه گزینه در اختیار داریم که عبارت است از پایان مدت مامور شدن الزرفی برای تشکیل دولت، مخالفت پارلمان با یک نشست استثنایی و انصراف الزرفی از نخست‌وزیری.

نظر شما