شناسهٔ خبر: 39251246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تقی زاده مطرح کرد:

افزایش سطح ایمنی بدن در مقابل کرونا با تغذیه سالم/ پرهیز از مصرف کنسرو و فست فود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت نکات تغذیه ای، گامی مهم در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن تقی‌زاده درباره افزایش سطح ایمنی بدن افزود: دریافت روزانه مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات، مرکبات و فرآورده های لبنی و پروتئینی می تواند نیاز روزانه افراد به ویتامین‌های B، C، A، DوE را تامین می کند.

وی تصریح کرد: با مصرف مغزهای گیاهی بی‌نمک، حبوبات، انواع گوشت های کم چرب و غلات سبوس دار که از منابع غنی آهن و روی هستند، نیاز بدن به انواع مواد معدنی تامین می شود.

 تقی زاده به تاثیر نوشیدن آب و مایعات کافی اشاره کرد و اظهار داشت: روزانه بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

وی یادآور شد: از مصرف مکمل ها برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، خودداری کنید زیرا مصرف مقدار بالای این مکمل های ویتامینی و مواد معدنی اثر محافظتی در بدن ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به پرهیز از مصرف غذاهای چرب و شور مانند انواع کنسرو و فست فود، در این دوران توصیه کرد.

وی افزود: به منظور تامین انرژی و مواد مغذی ضروری در زمان ابتلا به بیماری های تنفسی پیشنهاد می شود از فرآورده‌های غذایی مانند: حبوبات، شیر و لبنیات پاستوریزه، تخم مرغ و مغزهای گیاهی بی‌نمک بیشتر استفاده کنید.

تقی زاده تاکید کرد: همچنین به منظور رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی، نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب و همچنین چای و دمنوش های گرم توصیه می شود.

وی با اشاره به عدم استفاده از مواد غذایی نفاخ، چرب و شور به دلیل افزایش التهاب دستگاه تنفسی، اظهار داشت: بایستی برای بیماران از وعده های غذایی کوچک و کم حجم استفاده کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه به افزایش مصرف پروتئین حیوانی و ویتامین  ها از قبیل  کیوی، موز، آلو، پرتقال، اسفناج، جعفری، سیب زمینی، هویج، کدوحلوایی، گوجه فرنگی، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع گوشت و ... اشاره کرد و گفت: این مواد از جمله مواد مفید برای تقویت مواد مورد نیاز بدن است.

نظر شما