شناسهٔ خبر: 39251078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار ایلام:

۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در ایلام آماده افتتاح و کلنگ زنی است

استاندار ایلام با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به استان ایلام در آینده انجام می‌شود، گفت: ۳۰ هزارمیلیارد تومان پروژه در ایلام آماده افتتاح و کلنگ زنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر سه شنبه در یک ارتباط زنده ویدئوکنفرانسی با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور گفت: همراه با واحد الفین پتروشیمی ایلام، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای سفر رئیس جمهور آماده شده است.

او افزود: البته ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌هایی هستند که بیش از شش ماه است شروع شده و استدعا دارم که مردم ایلام چندین بار منتظر شما بودند در اولین فرصت به استان سفر داشته باشید.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف از جمله نفت در استان ایلام سرمایه گذاری شد که بیش از ۲۰۰ درصد رشد سرمایه گذاری در سال ۹۸ داشتیم.

استاندار ایلام عنوان کرد:واحد الفین پتروشیمی و سد گلال استان ایلام هم آماده بهره برداری و افتتاح است.

او گفت: نرخ بیکاری در استان ایلام که در دولت یازدهم ۱۷.۵ نیم درصد بود، در آغاز دولت دوازدهم به ۱۱.۷ درصد رسید و امسال به ۸.۳ و در سه ماهه آخر سال ۹۸ به عدد هفت درصد رسیده است.

سلیمانی دشتک بیان کرد: ایلام جزو سه استان برتر کشور در این زمینه کاهش نرخ بیکاری است، اما همچنان بیکاری جوانان در استان وجود دارد و نیازمند توجه ویژه برای تداوم راه هستیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: استان ایلام شرایط ویژه دارد از جمله اینکه امسال چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زوار عتبات عالیات از مرز مهران تردد داشتند.

او یادآور شد: روزانه ۵ هزار نفر تردد و متوسط روزانه ۶۰۰ کامیون محصولات تجاری به کشور عراق صادرات از مرز مهران انجام شده است.

منبع : مهر

انتهای پیام/ د

نظر شما