شناسهٔ خبر: 39250756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ظریف بر حمایت ایران از روند صلح با مشارکت گروه‌های افغانستان تاکید کرد

وزیر امور خارجه بر محوریت ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید و حمایت ایران را از روند صلح با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی افغانستان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی برنا، به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز سه شنبه  در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله گفت وگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفت وگو ضمن تبادل تبریکات سال نو در خصوص موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و گفت وگوهای بین الافغانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا گفت وگو کردند.

محمد جواد ظریف بار دیگر بر محوریت ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید و حمایت ایران را از روند صلح با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی افغانستان در چارچوب قانون اساسی آن کشور اعلام کرد.

غنی و عبدالله نیز در این گفت وگوی تلفنی، متقابلا ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از اعلام آمادگی کشورمان برای کمک به حل مشکلات سیاسی افغانستان استقبال کردند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما