شناسهٔ خبر: 39250554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۱۲۳۰ فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شد

مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان سال گذشته نسبت به سال ۹۷ سه هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داشته است گفت: در بخش تعاون برای یک هزار و ۲۳۲ نفر اشتغال فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی ؛غلامرضا اشرفی با بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری استان طی سال ۹۸ اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان سال گذشته نسبت به سال ۹۷ میزان سه هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داشت و در بخش تعاونی حدود یک هزار و ۲۳۲ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی افزود: با جذب ۹۰ درصد از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارات مشاغل خانگی و جذب بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستاییان و عشایر افزایش داشت.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با اقدامات انجام شده شاهد افرایش نرخ اشتغال در خراسان جنوبی در سال گذشته بودیم. 

فعال شدن ۳۲ واحد صنعتی و معدنی در استان

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته بسیاری از واحدهای ساختمانی فعال شدند گفت: سال گذشته نسبت به سال قبل با افزایش اکتشافات معدنی شاهد افزایش صدور گواهی کشف و بهره‌برداری بودیم. 

داوود شهرکی بیان کرد: سال گذشته با پروانه بهره‌برداری از معادن بیش از ۳ هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل شد و ۵۰ طرح مطالعاتی برای سرمایه گذاری داشتیم و ۱۲ واحد غیر فعال در حوزه صنعت و ۲۰ واحد غیر فعال در حوزه معدن دوباره راه‌اندازی شد.

اعتبار یک هزار میلیارد تومانی برای احداث ده هزار مسکن محرومان 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره  احداث ده هزار واحد مسکن محرومان در سال گذشته گفت: این احداث بزرگ تاثیر زیادی بر روی اشتغال در استان داشته است چراکه به ازای هر شصت مترمربع احداث مسکن یک اشتغال پایدار در آن سال ایجاد می‌شود و با احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی زمینه اشتغال زیادی ایجاد شده است.

آسمانی‌مقدم افزود: ۱۱ هزار ۵۹۰ واحد مسکن روستایی سال گذشته در دستور کار داشتیم که سال‌های گذشته بین یک هزار تا دو هزار احداث واحد روستایی در دستور کار داشتیم اما سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش در احداث مسکن روستایی داشتیم. 

وی با بیان اینکه احداث ده هزار واحد مسکن یک هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش مسکن روستایی پول نقد داخل استان داشت اظهار داشت: سال گذشته با استارت احداث مسکن محرومان شاهد نبود نیروی کار بودیم اما به توصیه استاندار از نیروهای بومی و مصالح بومی داخل استان استفاده شد که شاهد اشتغال زیادی شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در بخش مسکن محرومان تعداد پنج هزار مسکن در اختیار ما بود و به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد که در اختیار روستاییان قرار گرفت و پیشرفت فیزیکی نسبت خوبی در استان دارد.

وی عنوان کرد: ۴ هزار و ۸۵۸ واحد اجرای  فونداسیون شدند. ۴ هزار و ۴۸۰ واحد اجرای اسکلت دیوار چینی و ۳ هزار و ۹۷۰ اجرای سقف ایجاد شده و ۳ هزار و ۵۴۰ واحد اتمام سفت کاری، گچ کاری و نصب در و پنجره و ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نازک کاری به مرحله بهره برداری رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه این ۵ هزار واحد تحویل مردم شود.

48

نظر شما