شناسهٔ خبر: 39250530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه درمان از راه دور در پژوهشکده علوم تولید مثل یزد راه اندازی شد

یزد- ایرنا - معاون پژوهشکده علوم تولید مثل مرکز ناباوری یزد از مشاوره آنلاین بیماران خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پیگیری درمان مراجعه کنندگان، در این مورد سامانه از راه دور راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ، دکتر محمد عبدلی افزود: مراجعه کنندگان برای بررسی و اقدام‌های اولیه بیماران به سایت پژوهشکده به آدرس www.Yazd-RSI.ir مراجعه کنند.

تاکنون در این مرکز ۱۲ هزار نوزاد به روش آی. وی. اف (یکی از روش‌های درمانی پیشرفته کمک باروری) متولد شدند.

 این مرکز قطب اصلی درمان ناباوری و تولید مثل بیماری در کشور است .

 ۹۰ درصد مراجعان به این مرکز از شهروندان سایر استان ها  هستند که بیشترین آنها از  کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مراجعه می کنند.

معاون پژوهشکده مرکز ناباروری یزد ۲۸ مهر ماه سال ۹۸ گفته بود : آمارها در مورد میزان ناباروری در زوج‌ها متفاوت است و از هشت تا ۲۰ درصد گزارش شد اما به طور میانگین و بر اساس شاخص‌های پژوهشکده، میزان ناباروری در  ایران ۱۵ درصد است.

عبدلی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سالانه حدود ۱۲ هزار زوج نابارور به مرکز ناباروری یزد مراجعه می‌کنند، افزود: این پژوهشکده برای اولین بار ابداع کننده یکسری روش‌های درمانی ناباروری بود.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد علت ناباروری مربوط به زنان و همین میزان مربوط به مردان است و بقیه مربوط به علل ناشناخته و مواردی مثل مسائل ژنتیکی است که این آمار گاها به صورتی متفاوت ذکر می شود.

وی همچنین به زوج های جوان تاکید کرد که بهترین سن باروری از ۲۱ تا ۲۹ سال است که اگر به تاخیر انداخته شود با خطرهایی مثل  ناباروری روبرو می شوند.

او به زوج‌ها توصیه کرد: اگر یک سال از ارتباط زناشویی آنها بگذرد و بچه دار نشوند باید راه های درمان را شروع کنند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۲۰۸ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

نظر شما