شناسهٔ خبر: 39249934 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فیس‌بوک برای مقابله با ویروس کرونا از کاربران نظر سنجی می‌کند

فیس‌بوک با همکاری یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های جهان نظرسنجی مخصوصی را برای مقابله با گسترش ویروس کرونا طراحی کرده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سازندگان فیسبوک با همکاری محققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا برای سنجش میزان اطلاعات مردم در مورد ویروس کرونا نظرسنجی خاصی را طراحی کردند.

فیسبوک هدف از طراحی چنین نظرسنجی در شبکه اجتماعی خود را بیشتر کردن اطلاعات مردم در زمینه ویروس کرونا و شکستن زنجیره انتقال آن بین افراد مختلف بیان کرده است. در این نظر سنجی میزان آگاهی کاربران فیسبوک با سوال‌هایی مانند علائم ابتلا به ویروس کرونا، میزان متعادل درجه حرارت بدن و مواردی دیگر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

متخصصان ویروس شناسی و اپیدمیولوژیست‌ها معتقدند هرچه آگاهی مردم در مورد نحوه ابتلا، مراقبت‌های لازم در زمان بیماری و دیگر موارد مرتبط با ویروس کووید-19 بیشتر باشد فشار روانی کمتری به خانواده‌ها وارد شده و همه می‌توانند با قدرت به مقابله با این ویروس بپردازند.

فیسبوک پیش از این اعلام کرده بود با انتشار هرگونه خبر جعلی در مورد ویروس کرونا در این شبکه اجتماعی به شدت مقابله می‌کند و در تلاش است تا به جای قرنطینه اجباری مردم را تشویق به حضور در خانه کند.  کاربران در نظرسنجی فیسبوک به طور مستقیم شرکت کرده و بدون واسطه به سوال‌ها پاسخ می‌دهند.

دیگر موضوعی که این نظرسنجی را حائز اهمیت کرده است توانایی شناخت مناطقی با آلودگی بیشتر به ویروس است. یعنی کارشناسان با بررسی پاسخ‌های کاربران درمی‌یابد ویروس در چه مناطقی بیشتر مردم را درگیر خود کرده است.

در واقع روشی که فیسبوک در پیش گرفته بسیار شبیه به تارنما و سامانه‌ای است که وزارت بهداشت ایران معرفی کرده و از کاربران خواسته است با خوداظهاری مسئولان و کادر درمان را در کنترل شیوع بیماری یاری کنند.

انتهای پیام/4144/

نظر شما