شناسهٔ خبر: 39249414 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

به مناسبت تولد راسل کرو؛

بهترین فیلم های راسل کرو که باید یکبار ببینید! {قسمت اول}

کلیک

در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم های راسل کرو آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -
گروه فرهنگ و هنر: راسل کرو یکی از چهره های محبوب و پر افتخار سینمای هالیوود است که توانست با نقش آفرینی بی نظیر خود در فیلم گلادیاتور، نگاه جهانیان را به سوی خود جلب کند. این هنرپیشه نیوزلندی در طول ۳۳ سال سابقه حرفه ای خود جوایز متعددی به دست آورده که از میان آن ها می توان به ۱ جایزه اسکار، ۱ جایزه گلدن گلوب و ۱ جایزه بفتا اشاره کرد. کرو همچنین نهمین بازیگر در طول تاریخ سینماست که موفق شده برای ۳ سال متوالی (۲۰۰۱-۱۹۹۹)، نامزد دریافت اسکار شود.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از کلیک، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ مورد از خاطره انگیزترین و بهترین فیلم های راسل کرو که گواهی بر موفقیت وی از گذشته تا به امروز هستند. توجه داشته باشید که فیلم ها بر اساس تاریخ اکران مرتب شده اند.

L.A. Confidential

بهترین فیلم های راسل کرو که باید یکبار ببینید! {literal}{{/literal}قسمت اول{literal}}{/literal}

کارگردان: کرتیس هنسن
سال اکران: ۱۹۹۷
L.A. Confidential را می توان مقدمه ای بر موفقیت های راسل کرو در عرصه بین المللی دانست. این فیلم که در ژانر معمایی، درام و جنایی ساخته شده، توانست در هفتادمین مراسم آکادمی، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به خود اختصاص دهد.

۳ مامور پلیس که هر کدام روحیات و روش های خاص خود را دارند، درگیر قتلی مرموز در کافه نایت اوول می شوند. این ماجرا آن ها را به سمت جرایم سازمان یافته، فساد سیاسی و مواد مخدر سوق می دهد. کوین اسپیسی، گای پیرس و کیم بسینگر، از همبازیان کرو در این فیلم هستند.

The Insider
 
بهترین فیلم های راسل کرو که باید یکبار ببینید! {literal}{{/literal}قسمت اول{literal}}{/literal}
کارگردان: مایکل مان
سال اکران: ۱۹۹۹
The Insider را می توان یکی از بهترین فیلم های راسل کرو در اواخر دهه ۹۰ به شمار آورد. همبازی کرو در این فیلم یکی از اسطوره های سینمای هالیوود یعنی آل پاچینو است.

کرو در این فیلم در نقش جفری ویگاند ظاهر می شود؛ شیمیدان برجسته ای که تصمیم دارد طی یک گفتگوی تلویزیونی، رازهای پشت پرده صنعت تنباکو در ایالات متحده آمریکا را فاش کند. این فیلم بر خلاف پیشبینی های انجام شده، مورد تحسین بینندگان بسیاری قرار گرفت.

Gladiator
 
بهترین فیلم های راسل کرو که باید یکبار ببینید! {literal}{{/literal}قسمت اول{literal}}{/literal}
کارگردان: ریدلی اسکات
سال اکران: ۲۰۰۰
فیلم گلادیاتور بدون شک یکی از بهترین فیلم های حماسی در طول تاریخ است که توانست نام راسل کرو را بیش از پیش بر سر زبان ها بیاندازد. کرو با بازی حرفه ای و فوق العاده احساسی خود در این فیلم موفق شد تا اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول مرد را به دست آورد.

داستان درباره یک فرمانده رومی به نام ماکسیموس (کرو) است که پس از مرگ پدر، مورد خیانت برادرش یعنی کومودوس (واکین فینیکس) قرار می گیرد. ماکسیموس پس از فرار از کام مرگ به خانه بر می گردد، اما پس از مواجهه با جسد سوخته همسر و فرزندش، دچار یاس و بی هویتی شده و در نهایت به دام یک تاجر برده می افتد. او حالا یک گلادیاتور است که باید در میادین جنگ پیروز شود تا بلکه بتواند روزی انتقامش را از برادر بگیرد.

A Beautiful Mind
 
بهترین فیلم های راسل کرو که باید یکبار ببینید! {literal}{{/literal}قسمت اول{literal}}{/literal}
کارگردان: ران هاوارد
سال اکران: ۲۰۰۱
A Beautiful Mind را می توان یکی از بهترین فیلم های راسل کرو در ژانر زندگی نامه دانست. این فیلم موفق شد تا در هفتاد و پنجمین مراسم آکادمی اسکار، جایزه بهترین کارگردانی و مجموع ۳ جایزه دیگر را برای عوامل به ارمغان آورد. لازم به ذکر است؛ این فیلم در جشنواره های گلدن گلوب و بفتا نیز بسیار خوش درخشید.

A Beautiful Mind روایتگر زندگی پر تلاطم جان نش، ریاضی دان برنده جایزه نوبل است که علیرغم هوش و نبوغ بسیار بالا، سال هاست با بیماری روان گسیختگی دست و پنجه نرم می کند. کرو نیز به خاطر بازی فوق حرفه ای خود در این فیلم توانست نامزد دریافت جایزه اسکار شود، اما در نهایت آن را به دنزل واشینگتن واگذار کرد.

The Master and Commander: The Far Side of the World
 

کارگردان: پیتر ویر
سال اکران: ۲۰۰۳
The Master and Commander بر اساس رمانی از پاتریک اوبریان ساخته شده و روایتگر گوشه ای از جنگ های ناپلئون است. محوریت فیلم عمدتا حول اختلافات بین بریتانیا و فرانسه می چرخد و اغلب سکانس های آن روی دریا و عرشه کشتی اتفاق می افتد.

کرو در این فیلم نقش یک ناخدای بریتانیایی به نام جک آوبری را دارد که ماموریت یافته تا کشتی دشمن را نابود کند و بدین طریق مانع پیشروی فرانسوی ها شود. کاپیتان آوبری باید در این میان، کشتی و خدمه اش را از چنگ دزدان دریایی و طوفان های شدید نجات دهد.

نظر شما