شناسهٔ خبر: 39247330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تمامی واحد‌های خسارت دیده از سیل ریگان بازسازی می شوند

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: تمامی واحد‌های مسکونی خسارت دیده از سیل شهرستان ریگان در منطقه دهرضا بازسازی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سلطانی مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان امروز در سفر به شهرستان ریگان وبازدید از مناطق سیل زده گفت: سیل چند روز گذشته در شهرستان ریگان هزاران واحد مسکونی را دچار خسارت نمود که با تامین اعتبار این واحد‌های مسکونی کار آن‌ها در این شهرستان آغاز می شود.

او تصریح کرد : همچنین برای واحد‌های مسکونی ساخته شده که دچار خسارت شده اند وام بلا عوض برای بازسازی به سرپرستان واریز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان افزود :با توجه به شیوع کرونا با رعایت محدودیت‌ها وبا مشارکت مردم کار ساخت واحد‌های مسکونی در ریگان آغاز می شود.

سلطانی عنوان کرد:کارشناسان بنیاد مسکن تمامی واحد‌های خسارت دیده از سیل را کارشناسی وبراورد خسارت کرده اند.

او همچنین با اشاره به اینکه در شهرستان ریگان در گذشته واحد‌هایی ساخته شده است که روستا‌های این شهرستان را مقاوم کرده است بیان داشت: مابقی واحد‌های غیر استاندارد در ریگان مقاوم سازی خواهد شد.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه سیلاب خسارت‌های زیادی به زیر ساخت‌های شهرستان در روستا‌ها وارد نمود خواستار مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در این مناطق شد.

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی تصریح کرد:با توجه به وجود سیل بند‌ها در شهرستان ما همه ساله در منطقه دهرضا حادثه سیل داریم.

او عنوان کرد: سیلاب اخیر جاده دسترسی به این مناطق را که تازه ساخته شده بود را تخریب کرد که مردم این مناطق را با مشکلاتی مواجه کرده است

امام جمعه ریگان از استاندار کرمان خواستار توجه ویژه به این شهرستان شد وتصریح کرد: توجه مسئولین به سایر نقاط است که ریگان مورد فراموشی سپرده شده است.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی عنوان کرد: سیل همزمان در شرق وجنوب استان رخ داد، اما شرق استان مورد بی مهری مسئولین استانی قرار گرفت.

او خواستار امکانات واعتبارات به مناطق سیل زده شهرستان از جمله روستا‌های منطقه دهرضای شهرستان ریگان شد .

سیلاب اخیر در ریگان ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف کشاورزی وعمرانی برجا گذاشت.

انتهای پیام/ی

نظر شما