شناسهٔ خبر: 39245454 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

علی کریمی باعث شد از پرسپولیسی‌ها فحش بخورم

دهنوی: زیر تابوت نوروزی را گرفتند ولی فحش می‌دادند

هافبک سابق فوتبال ایران به شکلی عجیب از فوتبال کنار رفت و مدعی است اتفاقات غیرفوتبالی در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، قاسم دهنوی که سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و ذوب آهن را در کارنامه دارد، بعد از حضور نافرجام در صبای قم به طور کلی از فوتبال محو شد. او مدعی است که اتفاقات غیرفوتبالی و تصمیمات اشتباه در این موضوع تاثیرگذار بوده است. دهنوی که در دوران فوتبالی حاشیه‌های بزرگی را به دنبال خود داشت، بعد از مدت‌ها درباره آن به صحبت پرداخته است که می‌توانید در ادامه آن را بخوانید.

 

علی کریمی پیراهن تراکتور را پوشید اما به من فحش دادند


از فوتبال خداحافظی نکرده‌ام چرا که مگر با سلام و صلوات آمدم که بخواهم خداحافظی کنم. روزی که آمدم پرسپولیس چالش بزرگی را انتخاب کردم چون قبلش هم پیراهن تراکتور را پوشیده بودم و هم بازیکن تیم ملی بودم و انگیزه زیادی داشتم تا با لباس پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشم ولی افسوس از همان بازی اول تمام آن رویاها از بین رفت. بازی پرسپولیس - تراکتور که یک بر صفر تراکتور را بردیم و با علی کریمی درگیری پیدا کردم و هواداران علیه من شدند. نمی‌خواهم موضع‌گیری کنم ولی من با علی کریمی همبازی و هم اتاق بودم و او بهترین فوتبالیست ایران از هر لحاظ بوده و این را همه می‌دانند. عجیب نیست که من پیراهن پرسپولیس را پوشیده بودم اما به خاطر علی کریمی که در تراکتور حضور داشت هواداران پرسپولیس به من فحش می‌دادند؟

 

دایی گفته بود کریمی دستشویی هم رفت دنبالش برو


یک چیزی که مربی از من می‌خواهد باید اجرا کنم. مربی به بازیکن می‌گوید تو مامور مهار فلانی هستی و هرجا رفت باید همراهش بروی و حتی در دستشویی هم باید با او همراه باشی و برای همین مجبور بودم با او من تو من باشم. تمام جرقه و آتشی که زده شد از آنجا بود. تا 7-8 بازی همه چیز خوب بود ولی بعد از دربی بود که آن اتفاقات رخ داد و فحاشی و توهین از هر سمتی صورت می‌گرفت. اگر تیم می‌برد علیه من موضع می‌گرفتند و اگر می‌باخت هم علیه من موضع می‌گرفتند و جوری بود که فکر می‌کردم دیگر ماندنم در تیم صلاح نیست. آن زمان یک سری بازیکنان هم زرنگ‌بازی‌های خودشان را در می‌آوردند روی سکو آدم داشتند که راحت با الفاظ‌ شان بقیه هواداران کنار دست‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دادند و باعث می‌شدند همه علیه من موضوع بگیرند. نمی‌خواهم خیلی مسائل را باز کنم و همه می‌دانند چه اتفاقاتی همیشه در فوتبال رقم می‌خورد. برخورد من با علی کریمی خیلی بزرگ شده بود و کلی فحش ناموسی خوردم.

 

از من باج خواستند ولی ندادم و ضربه خوردم


من احساس کردم از لحاظ فوتبالی مشکل ندارم که بخواهم به کسی باج دهم و دنبال این بازی‌ها باشم. اینکه بیایند پیشم و بگویم اگر فلان قدر ندهی تو را تخریب می‌کنیم و من گفتم بروید هرچقدر می‌خواهید تخریب کنید و من یک بازیکن ساده هستم و وارد این مسائل نمی‌شوم. ما در آن زمان بازیکنان خوبی مثل مسلمان و صادقیان داشتیم و سرمربی به من گفته بود هافبک هجومی زیاد داریم و تو فقط به فکر مسائل دفاعی باش و همین موضوع را علیه من علم کردند که بازی‌اش فلان شکل است ولی نمی‌دانند اینها خواسته سرمربی است. پرسپولیس سال‌ها نتیجه نمی‌گرفت و هفتم و هشتم می‌شد و در جو بدی وارد تیم شدم. مگر می‌شود بازیکنی مثل من در مس کرمان و ذوب آهن و همه تیم‌ها خوب باشد و در پرسپولیس به آن شرایط گرفتار شود؟

 

ماجرای مذاکره با استقلال و نرفتن به این تیم


از مس کرمان داشتم به تیمی مثل استقلال می‌رفتم و شرایط قراردادم خیلی فرق داشت و می‌دانستم قرار است شرایط متفاوتی برایم رقم بخورد. نیازی به بازارگرمی نداشتم و خدا را شاهد می‌گیرم هیچ چیزی با استقلال امضا نکردم. هرچه خواستند علیه من گفتند و نوشتند ولی حقیقت نداشت. وقتی شما با تیمی مثل استقلال مذاکره کنی و سر از جای دیگر در بیاوری این در ذهن همه می‌ماند ولی کسی توجهی نمی‌کند که چه شرایطی رقم خورده بود. در مقطعی هم با سپاهان صحبت کرده بودم و پول هم گرفته بودم ولی قراردادم داخلی بود. پرسپولیس اصرار داشت بروم با آنها قرارداد امضا کنم. رویانیان گفت خیالت راحت باشد تو فقط امضا کن و برو سر تمرین. من اصرار داشتم مشکل ابتدا حل شود چون یک بار بین استقلال و تراکتور چنین ماجرایی برایم رخ داده بود و یک بار از این ماجرا ضربه خوردم ولی انها قول دادند حمایت کنند. قسم می‌خورم بعد از تراکتور گزینه اصلی من سپاهان بود چون نمی‌خواستم به پرسپولیس بروم و دلیلم جنس آدمهایی بود که در آن مقطع در پرسپولیس حضور داشتند با من جور نبود. همین الان 407 میلیون از پرسپولیس چک دارم و هنوز هم که هنوز است بعد از سال‌ها برایش اقدام نکردم.

 

 

رویانیان یادش می‌رفت چک داده است


رویانیان پول خوب می‌داد که به صورت چک بود ولی بعداً یادش می‌رفت چک داده و باید آن را پاس کند. یادم است آن موقع جواد کاظمیان نیم فصل از پرسپولیس به تراکتور آمده بود و با سعید شیرینی تماس گرفت و هرچه از دهانش در آمد به او گفت. آن مسائل را دیدم ولی دوزاری‌ام نیافتاد که پرسپولیس مشکل دارد و نباید آنجا بروم. الان دو چک از پرسپولیس دارم ولی به باشگاه می‌روم کسی جوابگوی من نیست و اصلاً ما را تحویل نمی‌گیرند. در پرسپولیس این را فهمیدم تا زمانی که بازی می‌کنی به تو پول می‌دهند ولی وقتی که رفتی دیگر دستت به جای نمی‌رسد.

 

می‌خواستم به استقلال بروم اما روزبه چشمی را گرفتند


زمان پرویز مظلومی بود که استقلال مرا خواست و تمام و قطعی شده بود. فضای مجازی در آن مقطع کار دستم داد. من در ذوب آهن از شرایطم راضی بودم. قهرمان حذفی شدیم و در لیگ سوم شدیم و همه چیز خوب بود. با استقلال داخلی بستم. آقای بهرام امیری با من تماس گرفت و گفت فعلاً جایی صحبت نکن و کارت با استقلال تمام است و بعد از آن مهدی رحمتی تماس گرفت. مجید صالح در یک برنامه تلویزیونی صحبت کرد و اسم من را به عنوان خرید جدید آورد و بعد از آن حملات شروع شد. من منتظر ماندم اما وقتی دیدم خبری نشد پیش دایی در صبا رفتم و با این تیم قرارداد امضا کردم. آنها روزبه چشمی را جای من آوردند که ضرر هم نکردند از این نظر. 

 

کسانی که به هادی فحش دادند زیر تابوتش را گرفتند


خدا بیامرزد هادی نوروزی را، به من گفت یک تعداد که می‌شناسم‌شان به قدری به من فحش ناموس دادند که حد ندارد و من وقتی آنها را شناختم که در روز فوتش زیر تابوتش را گرفتند. اینها همان افرادی بودند که باج می‌خوستند. خیلی‌ها می‌دانند چه اتفاقاتی افتاده بود ولی نمی‌آیند حرف بزنند چون روزی‌شان قطع می‌شود. آنها خیلی قوی هستند چون همه چیز دارند و در تلویزیون هم تریبون دارند و به همه جا وصل هستند. در همان بازی تراکتور با اینکه برده بودیم همه چیز را ول کرده بودند به من فحش می‌دادند در حالیکه من لباس پرسپلویس تنم بود و کریمی با همه بزرگی‌اش لباس تراکتور تنش بود و آنها تماشاگر پرسپولیس بودند پس چرا به من فحش ناموس می‌دادند؟

 

کسانی که الان فالوور میلیونی دارند می‌خواستند از پرسپولیس برود


یحیی کارش را از لحاظ تاکتیکی خوب بلد است و در جمع کردن حاشیه‌ها هم موفق عمل کرده است. برانکو در پرسپولیس سطح توقعات را بالا برده بود و هرکسی جایش می‌آمد کار سختی داشت ولی یحیی توانسته نتیجه بگیرد. برانکو آن اوایل که به پرسپولیس آمده 8-9 هفته اول بد نتیجه می‌گرفت و فکر کنم حتی 13 جدول هم رفت. یادم است پرسپولیس 4 گل از سپاهان خورد و کلی هم فحش شنیدند و بعدش خدابیامرز نوروزی فوت کرد و از آنجا به نظرم پرسپولیس شکل گرفت و شروع به اوج گرفتن کرد. بازیکنانی که الان در پرسپولیس هستند و فالوور میلیونی دارند آن زمان فحش می‌خوردند و می‌خواستند جدا می‌شدند. فوت هادی به نوعی همبستگی تیمی را ایجاد کرد.

 

هنوز خداحافظی نکرده‌ام


بازیکن بدی نبودم ولی به چشم نمی‌آمدم. سبک بازی من را می‌گویند بازیکن کارگر که به چشم نمی‌آمدم. در اختیار تیم بودم و مثل الان نیست که انقدر آمار و ارقام و تحلیل بازیکنان استخراج شود. من در زندگی اشتباهات زیادی داشتم و همیشه باید آدم‌هایی دور خودم نگه دارم که سر سفره پدر مادر بزرگ شده باشند. در سریال پایتخت خیلی مسائل و واقعیت‌های جامعه را نشان می‌دهد که طرف به خاطر 100 میلیون تومان خانواده خودش را می‌فروشد و اینها واقعیت هستند. فوتبال را کنار نگذاشتم ولی اجازه ماندن و ادامه دادن به من ندادند. در حال حاضر 38 سالم است و شرایط برگشت به فوتبال را ندارم ولی در همین شرایط هم حتی یک گرم به وزنم اضافه نشده است. اتفاقاتی در فوتبال و زندگی شخصی من رخ داد که اذیت شدم ولی در حال حاضر به قول سریال پایتخت استندبای حاجی هستم (خنده) در حال حاضر تمرین می‌کنم و دنبال کلاس‌های مربیگری هستم تا ببینیم در این عرصه چطور می‌توانم عمل کنم.

برچسب‌ها:

نظر شما