شناسهٔ خبر: 39245130 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

تمام مدارس سیل زده تا پایان ۹۹ بازسازی می‌شوند

رخشانی‌مهر با اشاره به روند نوسازی مدارس سیل‌زده گفت: تا پایان ۹۹ تمام مدارس سیل‌زده بازسازی و تحویل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست خبری مجازی که امروز برگزار شد، به وقوع سیل سال گذشته در استان لرستان، گلستان و خوزستان و آسیب به مدارس اشاره و اظهار کرد: ناچار بودیم برای برگزاری کلاس‌های درس طی مدت زمان باقی مانده از سال تحصیلی برنامه ریزی داشته باشیم علاوه بر آن برنامه‌ریزی‌هایی برای تخریب، بازسازی، انجام تعمیرات اساسی و تعمیرات جزئی برای مدارس صورت گرفت تا مدارس برای مهرماه سال ۹۸ آماده باشند.

او ادامه داد: سیستم سرمایشی، گرمایشی، موتورخانه‌ها در و پنجره‌های آسیب دیده در کوتاهترین زمان ممکن تعمیر شد، بعضی از مدارس درگیر تغییرات اساسی و آسیب‌های ناشی از تخریب کلاس‌ها دیوار‌های محوطه و انباشته شدن گل و لای فراوان در کلاس‌ها بودند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه تیم‌های جهادی در نوسازی مدارس سایر استان‌ها برای بازسازی مدارس شکل گرفت، اظهار کرد: کانکس، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی شامل میز، نیمکت، دستگاه کپی و غیره تامین به استان‌های سیل زده ارسال شد.

کمک ۲۱۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز

رخشانی مهر به کمک ۲۱۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز بیان کرد: در لرستان در مجموع به ۳۷۲ مدرسه با ۲ هزار و ۲۵ کلاس درس خسارت وارد شد که تا مهرماه ۹۸، تعمیرات اساسی و جزئی کلی مدارس به اتمام رسید، همچنینی ۱۱ مدرسه باید تخریب و مجددا ساخته می‌شد که خوشبختانه این اقدام صورت گرفت.

او افزود: ۱۴ مدرسه با ۷۳ کلاس درس تا پایان سال تحصیلی در این استان به بهره‌برداری رسید همچنین برای انجام تعمیرات اساسی و جزئی و برای ساخت مدارس جدید در مجموع ۴۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۹۷/۵ میلیارد تومان از اعتبارات خیرین و ۲/۵ میلیارد تومان از سایر منابع برای استان لرستان هزینه شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: در استان گلستان ۳۲۶ مدرسه با ۲ هزار و ۱۵۳ کلاس درس دچار آسیب شد تعمیرات جزئی و اساسی این مدارس نیز تا مهرماه سال ۹۸ به پایان رسید، تا پایان سال تحصیلی ۵ مدرسه که باید تخریب و مجددا بازسازی شده و به بهره‌برداری رسید، باقی مدارس که نیازمند تخریب و بازسازی بودند تا مهرماه سال ۹۹ و بخشی تا پایان سال ۹۹ بازسازی و تحویل می‌دهیم.

رخشانی مهر اظهار کرد: در استان خوزستان ۱۱۴ مدرسه با ۴۵۸ کلاس درس در استان خوزستان آسیب دید، مدارسی که نیازمند تعمیرات اساسی و جزئی بود، تا مهرماه به بهره‌برداری رسید. برای تعمیرات اساسی و ساخت مدارس جدید ۱۷/۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۲/۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، حدود حدود ۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیرین تامین شد.

ساماندهی سریع مدارس سیل‌زده خوزستان نسبت به سه استان دیگر

او با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان وزارت نفت برای تعمیر و تجهیز مدارس آسیب دیده در استان خوزستان تخصیص داد، گفت: مدارس استان خوزستان نسبت به سه استان دیگر با سرعت بیشتری ساماندهی شد.

رخشانی مهر اظهار کرد: در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولتی برای بازسازی مناطق سیل زده تامین کردیم، همچنین از محل اعتبار خود سازمان نوسازی و همینطور از محل اعتبارات استانی نیز اعتباراتی را هزینه کردیم که پیش‍تر به آن اشاره شد.

انتهای پیام/

نظر شما