شناسهٔ خبر: 39245003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

در دانشگاه علم و صنعت ایران انجام گرفت؛

طراحی سامانه‌ مدیریت آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا

با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز آزمایشگاه های تشخیصی ویروس کرونا به سامانه مدیریتی، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران خدماتی را دراین راستا ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علم و صنعت، دانشکده صنایع این دانشگاه با همکاری شرکت سینا انفورماتیک موفق شد سامانه‌ای جهت مدیریت آزمایشگاه‌های تشخیصی ویروس کرونا ارائه دهد.
دانشگاه علم و صنعت ایران جهت انجام مسئولیت اجتماعی خود اقدام به توسعه سامانه سیما به منظور مدیریت آزمایشگاه‌های پذیرش تست کرونا کرد و از تاریخ ۱۵ فروردین این سامانه کار خود را در دو مرکز پژوهشگاه ابن سینا و مرکز درمانی ابن سینا آغاز کرد.
بر این اساس تمام فرآیند پذیرش و جوابدهی بیماران مشکوک به ویروس کرونا از طریق این سامانه انجام می‌پذیرد و به کارگیری این سامانه در آزمایشگاه، به پذیرش یکپارچه و تسریع جوابدهی برخط به بیماران کمک می‌کند و همچنین استفاده گسترده از این سامانه در آزمایشگاه‌های کرونا زمینه مدیریت یکپارچه اطلاعات و تسهیل تصمیم‌گیری را برای متولیان امر فراهم می‌کند.
مجموعه سینا انفورماتیک سلامت یک شرکت دانش بنیان دانشگاهی مستقر در دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران است که تحت مدیریت دکتر رسولی عضو هیأت علمی این دانشکده و با همت جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در حوزه سلامت فعالیت می‌کند.
س. س ۵۱/ ر. ب ۴۵ 

نظر شما