شناسهٔ خبر: 39244747 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دلایل تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر «الجوف»

ائتلاف سعودی دلایلی که منجر به تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر استان «الجوف» شده است را بیان کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

از جمله دلایل ذکر شده در گزارش مذکور عدم وجود فرماندهی برای منطقه ششم نظامی، تبانی رئیس ستاد منطقه با ارتش یمن (صنعاء)، تفاخر میان فرماندهان نظامی به اینکه چه کسی پول بیشتری جمع کرده و عدم وجود نظارت بوده است.

اخبار بین الملل-در ادامه این گزارش آمده: از دیگر دلایل کشته شدن و از کار افتادگی (معلولیت) تعداد زیادی از نیروهای میدانی طی پنج سال گذشته و عدم جایگزینی نیروهای جدیدی به جای آنها، عدم وجود نیروهای ذخیره و ضعف آموزش نظامی بوده است.

این گزارش محرمانه افزود، باز شدن جبهه جدید با سقوط پایگاه هفتم نظامی منجر به فروپاشی در صفوف نیروهای ائتلاف سعودی شد .

در این گزارش نیروهای تیپ «رداد الهاشمی و الحجوی» به عدم انجام مأموریت‌های محوله و تحویل پایگاه‌های نظامی یکی پس از دیگری شده‌اند.

همچنین اعلام شده، خستگی شدید نیروهای ائتلاف سعودی به دلیل فشار شدید ناشی از ۴۳ روز علمیات ارتش و کمیته‌های مردمی و حملات بی امان ارتش مزید علت بوده است.

در گزارش مذکور تأکید شده، عدم وجود فرماندهی واحد و نفوذ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به صفوف نیروهای نظامی و امنیتی و محیط اطراف آن نیز از جمله دلایل بوده است.

همچنین تیپ ۱۲۷ متهم به عقب‌نشینی از شهر «الحزم» و تبانی با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شده است.

از جمله دلایل دیگر ذکر شده در این گزارش به زیاده‌روی در هزینه‌های فرماندهان نظامی و عدم همکاری برای فراهم کردن نیازهای ضروری نظامیان ائتلاف سعودی بعلاوه امضای توافق صلح میان انصارالله و قبایل «المحابیب و همدان» اشاره شده است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیست و هشتم اسفندماه ماه ۱۳۹۸  از آزادسازی کامل استان «الجوف» در عملیات معروف به «فامکن منهم» خبر داد که دستاوری بزرگ برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی پنج سال مقابله با حمله ائتلاف سعودی به شمار می‌رود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما