شناسهٔ خبر: 39243189 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افتتاح بیش از 6 هزار تخت بیمارستانی به زودی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: بیش از 6 هزار تخت بیمارستانی به زودی به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای دکتر جان بابایی در ارتباط زنده امروز با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص کنترل و مهار بیماری کرونا گفت: خوشبختانه خیرین در اکثر بیمارستان های کشور فعال هستند و از توزیع مواد غذایی بین بیماران تا خرید تجهیزات سرمایی را ترتیب داده و حضور پرافتخاری بین بیماران و کادر درمانی داشته اند.

وی افزود: گروه های جهادی شامل جوانانی که به جای اینکه در مساجد باشند به بیمارستان ها آمدند و در کنار بیماران و کادر درمان قرار گرفتند و این حضور جزو افتخارات ما است.

وی ادامه داد: بنا داریم با درس آموخته هایی که بدست آوردیم در جاهائی که نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است با کمک صندوق ذخیره ارزی برای توسعه خدمات درمانی گام برداریم و توسعه تخت های ویژه و بخش های ایزوله منفی برای مراقبت و نگهداری بیماران عفونی از اولویت های ما است.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: زیر ساخت های تأسیساتی مثل اکسیژن ساز و تأسیسات گرمایشی و سرمایشی در این اولویت بندی قرار دارد و نزدیک به 6 هزار تخت بیمارستانی امسال به بهره برداری خواهد رسید و به زودی در چرخه ارائه خدمت قرار می گیرد تا نگرانی مردم برای شرایط بحرانی به حداقل برسد.

آقای دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه روزهای سخت اما پرافتخاری را با کمک خیرین پشت سر گذاشتیم گفت: همراهی مردم و خیرین در کنار سازمان هایی که از ما حمایت کردند بسیار پرارزش بوده و هر کدام باری از دوش بخش سلامت برداشته اند.

<div id="video-display-embed-code_279333" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771230/279333?width=400&height=300"></script></div>

دکتر جان بابایی در نشست خبری همچنین گفت: مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها کمتر شده و بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خالی شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: نزدیک به ۴۰۰۰ تخت آی سی یو برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که این تعداد پر شده است که علت حضور بیماران در‌ای سی یو به دلیل مراقبت‌های ویژه به آنان است.

جان بابایی گفت: در کمتر از ۴۰ روز ۳۰۰ تخت به آی سی یو اضافه شده است و نگرانی ما در بیمارستان‌ها برای حفاظت کادر درمانی و پرستاران کاهش یافته است.

وی افزود: در اکثر بیمارستان‌ها خیرین تجهیزات پزشکی، غذا و لوازم مورد نیاز برای کادر درمانی را تهیه می‌کنند. همچنین گروه‌های جهادی در بیمارستان‌ها حضور یافته و به بیماران ما کار‌های خدماتی ارائه می‌دهند.
 
<div id="video-display-embed-code_279332" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771230/279332?width=400&height=300"></script></div>

معاون درمان وزارت بهداشت در عین حال گفت: با درس‌هایی که از این بحران گرفتیم در جا‌هایی که نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است با کمک صندوق ذخیره ارزی، جا‌هایی که بشه تقویت کرد تا نگرانی ها برطرف شود. مثل توسعه تخت های ویژه، توسعه بخش‌های واگیردار، زیرساخت‌های تاسیساتی مثل خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز و افتتاح پروژه بیمارستان ۶۰۰۰های در حال تکمیل، می تواند کمبودهای ما را برطرف کند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه شرایط کنونی روز به روز بهتر شده و ترخیص بیماران کرونایی رو به افزایش است.


آقای دکتر جان بابایی همچنین گفت:​ تقریباً همه تخت‌های در نظر گرفته برای آی سی یو پر است که دلیل اصلی آن این است که بیماران مراقبت می‌شوند و میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده و ماندگاری بیماران در آی سی یو افزایش یافته است.

وی افزود:​ در کنار کاهش نسبی مراجعات به بیمارستان‌ها روند رو به ترخیص نیز افزایش یافته است که این علامت بسیار خوبی است که در مجموع تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، بازار، فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن مردم و شرایطی که دولت ایجاد کرده است، ان شاء الله می‌توانیم به سمت مهار حرکت می‌کنیم.

 

 

 

نظر شما