شناسهٔ خبر: 39239743 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعلام فهرست مشاغل مجاز به فعالیت از ۲۳ فروردین طی امروز

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: فهرست مشاغل مجاز به فعالیت از ابتدای هفته آینده، امروز (۱۹ فروردین) برای تصمیم گیری نهایی به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید ممبینی در نشست کارگروه تدوین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی واحد‌های صنفی و تعیین اولویت بازگشایی رسته‌های صنفی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص پیشنهاد اسامی اصناف مجاز به فعالیت از ابتدای هفته آینده از سوی اتاق اصناف و با همکاری دستگاه‌های مسئول به این ستاد افزود: قرار است وزارت بهداشت ارزیابی‌های تخصصی انجام دهد تا بر اساس آن، فهرست شروع فعالیت مشاغل مختلف را اعلام کنیم.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مشاغلی که پیشتر فعالیت آن‌ها ممنوع اعلام شده بود، همچنان ممنوع هستند تا تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.

ممبینی افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا مأموریت تعیین گروه‌های صنفی که بتوانند به تدریج و با توجه به شرایط پیش آمده، فعالیت خود را آغاز کنند، به کمیته‌ای متشکل از اتاق اصناف واگذار کرده و مقرر است این مشاغل در استان‌ها از 23 فروردین و در شهر تهران از 30 فروردین فعالیت خود را با تصمیم و اعلام نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: این کارگروه فعالیت خود را از 15 فروردین آغاز کرده و مشاغل را با توجه به حساسیت‌های بهداشتی و با توجه به جنبه‌های فعالیت گروه‌های صنفی مختلف و از جمله میزان اشتغال زایی بررسی کرده‌ایم و با یک مدل کاملاً علمی، بررسی‌های لازم صورت گرفته است.

ممبینی افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا فهرستی را مشخص کرده است و بر اساس آن مشاغلی که تامین نیاز‌های روزمره مردم را بر عهده دارند از جمله میوه فروشی‌ها و فروشندگان خوار و بار باز هستند و مشاغلی که با نظر کارشناسان وزارت بهداشت، بیشتر زمینه ساز انتشار ویروس هستند نیز باید همچنان تا رفع فراگیری این ویروس بسته بمانند.

انتهای پیام/

نظر شما