شناسهٔ خبر: 39238730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دریادار سیاری در نشست خبری مطرح کرد:

برگزاری طرح جایگزین رژه ۲۹ فروردین با شعار مدافعان وطن و یاوران سلامت

رئیس ستاد ارتش اظهار کرد: رژه ۲۹ فروردین با شعار مدافعان وطن و یاوران سلامت برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری رژه ۲۹ فروردین با شعار مدافعان وطن و یاوران سلامتبه گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به برنامه های روز ارتش اظهار کرد: از سال ۱۳۵۸ که فرمان امام خمینی (ره) برای رژه ارتش صادر شد، هرساله این رژه با شکوه برگزار شده؛ رژه یکی از برنامه‌های نمایش قدرت است و توان بازدارندگی را به نمایش می‌گذارد.

او افزود: اجرای رژه قطعا باعث خوشحالی مردم می‌شود و به دشمنان هم نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران توان بازدارندگی را دارد.

سیاری ادامه داد: اما در سال جاری شرایط متفاوت شده و با توجه به بیماری کرونا و مصوبات ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، بنابر تدبیر فرماندهی کل ارتش و هماهنگی با ستادکل نیرو‌های مسلح، برای کمک به بحث پیشگیری از بیماری ارتش جمهوری اسلامی ایران طرحی را بعنوان جایگزین مراسم رژه گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی و تصویب کرده است.

رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ طرح جایگزین رژه را اجرا خواهیم کرد، گفت: این طرح رژه خدمت با شعار مدافعان وطن- یاوران سلامت است که در سطح کشور اجرا خواهد شد.

امیر سیاری با اشاره به ماموریت اصلی ارتش در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور گفت: گسترش ویروس کرونا در کشور تاثیری بر توان دفاعی ارتش نداشته و ما با رعایت اصول بهداشتی توانسته‌ایم به بهترین شکل ممکن ماموریت‌های خود را انجام دهیم.

او یادآور شد: با نگاه فرمانده کل ارتش و انتظارات مردم از ارتش، ارتش از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا وارد عمل شده و کمک‌های لازم در حال انجام است. ارتش مسئولیت دفاع از کشور را برعهده دارد و در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی دفاع از کشور و تأمین امنیت، ظرفیت‌های درمانی خود را نیز به میدان خدمت رسانی به مردم آورده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه با وجود نگرانی‌های در پی شیوع ویروس کرونا در کشور این موضوع تأثیری بر مأموریت اصلی ارتش در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور نداشته است، تصریح کرد: شرایط امنیت کشور بسیار خوب است.

سیاری افزود: ما در راستای اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات بسیار گسترده‌ای را به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش، از ۲۰ فروردین اغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و خدمات گسترده به مردم خواهیم داد.

رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اقدامات خدماتی و بهداشتی ما در این روز‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت و ما با شعار مدافعان وطن یاوران سلامت بحث ضد عفونی کردن محله‌ها توزیع بسته‌های بهداشتی در مناطق محروم و اختصاص تحت‌های بیمارستانی و امکانات بهداشتی بیشتری به این امر اختصاص می‌دهیم به شکلی که برای مردم محسوس باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه به سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: ما همواره مراسم بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی را برگزار می‌کردیم، اما با توجه به شرایط موجود کشور مراسم مانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت و طرح جایگزین با عنوان سپهبد‌های اخلاص برای بزرگداشت سه سپهبد شهید کشور شهید سپهبد قرنی، سپهبد صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی با تدبیر فرماندهی کل ارتش و با هماهنگی سایر نیرو‌ها برای قدردانی از زحمات این عزیزان و بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود که نماد وحدت و یکدلی میان نیرو‌های مسلح ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما