شناسهٔ خبر: 39236419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۷۰ واحد صنفی شهرری در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شد

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه از زمان آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون سه هزار و ٤٠٠ واحد صنفی مورد نظارت و پایش قرار گرفته است، گفت: از این تعداد ۱۷۰ واحد صنفی متخلف به دلیل فعالیت غیرمجاز پلمب شده‌است.

صاحب‌خبر -

حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا افزو: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور در شهرستان ری نیز به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا باید برخی صنوف غیر ضرور تعطیل می شدند، خاطرنشان کرد: این طرح در راستای حفظ سلامت مردم اجرا شده و طی آن بازرسان فرمانداری ری، تعزیرات حکومتی، اداره صمت و پلیس اماکن تعطیلی صنوف غیر ضروری شهرستان را زیر نظر داشتند.

توکلی اضافه کرد: درست است که اصناف شهرستان ری با تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکل اقتصادی روبرو هستند ولی صاحبان  صنوف باید بدانند که تمامی سختگیری ها و اعمال قانون ها در جهت حفظ جان مردم و سلامت عمومی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دولت و ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، رفع مشکلات اقتصادی اصناف را مدنظر قرار داده است، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی اصناف به زودی در فرمانداری شهرستان ری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

توکلی ابراز کرد: بر اساس دستورالعمل تعطیلی اصناف غیرضروری در طرح فاصله گذاری اجتماعی، تا زمان معین شده تنها صنوف عرضه کننده مایحتاج ضروری مردم اجازه فعالیت دارند و اجرای این دستورالعمل برای واحدهای صنفی شهرستان ری الزامی است و در صورت رعایت نکردن آن، با واحد صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

شهرستان ری با جمعیت یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  تاکنون  ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار۷۳۹ نفر رسید.

نظر شما